DERS ADI

: KARŞILAŞTIRMALI ÜTOPYALAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ESH 0044 KARŞILAŞTIRMALI ÜTOPYALAR SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Edebiyat Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR NEVZAT KAYA

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı
Arkeoloji
Müzecilik
Psikoloji (Türkçe)
Mütercim-Tercümanlık İÖ (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Türk Dili ve Edebiyatı (İ.Ö)
Türk Dili ve Edebiyatı
Mütercim-Tercümanlık (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Psikoloji
Arkeoloji (İ.Ö.)
Sosyoloji (İ.Ö)
Sosyoloji
Felsefe
Dil Bilimi
Tarih (İÖ)
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce)
Tarih

Dersin Amacı

Bu dersin amacı ütopya edebiyatınının temel özelliiklerini incelemek ve seçilmiş metinleri karşılaştırmalı olarak analiz etmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenci, Ütopya edebiyatının temel görünümlerini ayırt eder.
2   Ütopya ve politika ilişkisini fark eder.
3   Ütopya edebiyatının temel stratejilerini çözümler.
4   Farklı ütopya türlerini karşılaştırır.
5   Eleştirel dünya görüşünü geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin Tanıtılması
2 Ütopya nedir
3 Ütopya Edebiyatının türleri
4 Ütopya ve politika ilişkisi
5 Ütopya edebiyatının temel stratejileri
6 Ütopya, roman ve bilim kurgu ilişkisi
7 Ütopyacılığın pedagojik işlevi
8 Ara Sınav
9 Metin analizi
10 Metin analizi
11 Metin analizi
12 Metin analizi
13 Metinlerin karşılaştırılması
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Çörekcioğlu, Hakan, Modernite ve Ütopya, Zepros, Yay., İstanbul, 2013
2. Krishan Kumar, Modern Zamanlarda Ütopya ve Karşı-Ütopya, çev.A. Galip, Kalkedon Yay., istanbul, 2006
3. Moylan Tomi, Demand Impossible: Science Fiction and Utopian Imagination, Menthuen, London, 1986.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem başında öğrencilere duyurulacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1. Vize sınavı, sınav tarihine kadar edinilen bilgi ve becerilerin kullanımına yönelik sorular üzerinden değerlendirilir.
2. Final sınavı, tüm dönem içi işlenilen konularla ilgili sorular üzerinden değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70ine katılım zorunludur.
2. Vize, final ve tartışma faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dönem başında öğrencilere duyurulacaktır.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında öğrencilere duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 17 17
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55