DERS ADI

: DEVLET VE SİVİL TOPLUM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ESH 0058 DEVLET VE SİVİL TOPLUM SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Edebiyat Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ÖZKAN YILDIZ

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı
Arkeoloji
Müzecilik
Psikoloji (Türkçe)
Mütercim-Tercümanlık İÖ (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Türk Dili ve Edebiyatı (İ.Ö)
Türk Dili ve Edebiyatı
Mütercim-Tercümanlık (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Psikoloji
Arkeoloji (İ.Ö.)
Karşılaştırmalı Edebiyat
Felsefe
Dil Bilimi
Tarih (İÖ)
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce)
Tarih
Karşılaştırmalı Edebiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Modern sivil toplumun yükselişi ve devletle etkileşimini tarihsel bir bakışla irdelemek ve Sovyetler Birliği deneyimi sonrası artan sivil toplum tartışmalarını anlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Modern sivil toplumu tarihsel ve sosyolojik açıdan kavramak
2   Sivil toplumun politik devlet, ekonomi, insan hakları ve demokrasi ile ilişkisini kavramak
3   Farklı sivil toplum teorilerini kavramak ve karşılaştırmak
4   Sivil toplum ve devlet teorileri ve kavramlarını kavramak
5   Sivil toplum ve devlet ilişkisini batıda ve farklı cografyalarda ne tür görünümler kazandığını karşılaştırarak kavramak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Devlet ve Sivil Toplum İlişkisi Üzerine Değerlendirmeler
2 Modern Sivil Toplumun Ortaya Çıkışı
3 Kapitalizm, Modern Devlet ve Sivil Toplum
4 Sivil Toplum Tartışmalarının Yükselişi: 1989 ve sonrası
5 Radikal Sivil Toplum Teorisi
6 Sosyolojik Sivil Toplum Teorisi
7 Ekonomik Sivil Toplum Teorisi
8 Sivil Toplum Eleştirisi: Hannah Arendt
9 Ara Sınav
10 Sivil Toplum Üzerine Gramsci den Notlar
11 Türkiye de Sivil Toplum Tartışmaları I
12 Türkiye de sivil Toplum Tartışmaları II

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Gülnur Savran, 1987, Sivil Toplum ve Ötesi, İstanbul, Alan Yayıncılık
2. Jean L. Cohen and Andrew Arato, Civil Society and Political Theory, The MIT Press, Massachusets and London, 1995.
3. Jürgen Habermas, The Structural Transformation of the Public Sphere, the MIT press, Massachusets and Cambridge, 1991.
4. Hannah Arendt, İnsanlık Durumu, İletişim yayınları, Istanbul, 1998.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz yüze.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Mail: ozkan.yildiz.@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 16 3 48
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 16 2 32
Final Sınavı 1 12 12
Vize Sınavı 1 6 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55