DERS ADI

: YABANCI DİL ÇİNCE I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ESH 0029 YABANCI DİL ÇİNCE I SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Edebiyat Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ŞEYDA ERASLAN

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı
Arkeoloji
Müzecilik
Psikoloji (Türkçe)
Türk Dili ve Edebiyatı (İ.Ö)
Türk Dili ve Edebiyatı
Psikoloji
Arkeoloji (İ.Ö.)
Karşılaştırmalı Edebiyat
Sosyoloji (İ.Ö)
Sosyoloji
Felsefe
Dil Bilimi
Tarih (İÖ)
Tarih
Karşılaştırmalı Edebiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı temel Çince dilbilgisi kuralları, okuma, yazma ve konuşma gibi becerileri öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çin karakterlerinin yazım sırasını ezberleyebilmesi
2   Çince deki dört farklı ses tonunu çıkarabilmesi
3   Bazı soru şekillerini kullanabilmesi
4   Yeni diyaloglar oluşturabilmesi
5   Okuduğu metinleri anlayabilmesi ve anlatabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çince nin sesbilgisinin ve dört ses tonunun öğretilmesi, dinleme yoluyla fonetik alıştırmalarının yapılması Konu anlatımı, alıştırmalar, ödev
2 Temel şekillerin( imlerin) yazılışlarının açılım sıraları ve anlamlarının öğretilmesi Konu anlatımı, alıştırmalar, ödev
3 Shi (-dır, -dir) ` lı tümceler, ma soru sözcüğü ile yapılan soru tümceleri Konu anlatımı, alıştırmalar, ödev
4 Çoğul eki ve de, -da eki ile yapılan soru tümceleri Konu anlatımı, alıştırmalar, ödev
5 Bu, şu ile yapılan tümceler ve Ne, nerede, kim ile yapılan soru tümceleri Konu anlatımı, alıştırmalar, ödev
6 Olumlu olumsuz soru tümceleri Konu anlatımı, alıştırmalar, ödev
7 Olumlu olumsuz soru tümceleri Konu anlatımı, alıştırmalar, ödev
8 Hareketin, eylemin ya da işin amacını, yönünü, tarzını anlatan, tümcede iki ya da ikiden fazla eylem kullanılan tümce yapıları
9 Ara sınav Konu anlatımı, alıştırmalar, ödev
10 He (ve) bağlacı ve sahiplik bildiren you lu tümceler Konu anlatımı, alıştırmalar, ödev
11 Niteleyici olarak kullanılan rakam ve ölçü birimleri Konu anlatımı, alıştırmalar, ödev
12 Sayılar, yıl, gün, haftanın nasıl söylendiğinin öğretilmesi, ji, duashao kaç tane anlamına gelen sözcükler arasındaki farkı öğreten tümceler Konu anlatımı, alıştırmalar, ödev
13 Zamanların ve saatlerin söylenişi Konu anlatımı, alıştırmalar, ödev
14 Genel tekrar Konu anlatımı, alıştırmalar, ödev

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Li, Huang, (2004) Boya Hanyu (Boya Chinese), Pekin Üniversitesi, ISBN:7-301-07530-8/H.1030, Pekin.
2. Yuhua, Kang, Siping, Lai Hanyü Huihua 301 Ju ( 301 Tümceyle Çince Konuşma), Pekin Üniversitesi, Pekin.
3. Schmidt, Jerry, Xin Mai Yong Hanyü Ke Ben ( Pratik Çince Alıştırma Kitabı), Pekin Üniversitesi, Pekin.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Yüz yüze interaktif ders anlatımı
2. Soru-cevap
3. Diyalog oluşturma
4. Grup çalışmaları
5. Günlük ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

1. Günlük ev ödevi kontrolleri ve sınıf içi çalışma sırasında değerlendirilecektir.
2. Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Çince

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak ev ödevini yapmaması için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, günlük ödevler ve final faaliyetlerine katılma değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Serap Soğukpınar

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 10:30 - 11:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55