DERS ADI

: YABANCI DİL ÇİNCE II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ESH 0028 YABANCI DİL ÇİNCE II SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Edebiyat Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ŞEYDA ERASLAN

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı
Arkeoloji
Müzecilik
Psikoloji (Türkçe)
Türk Dili ve Edebiyatı (İ.Ö)
Türk Dili ve Edebiyatı
Psikoloji
Arkeoloji (İ.Ö.)
Karşılaştırmalı Edebiyat
Sosyoloji (İ.Ö)
Sosyoloji
Felsefe
Dil Bilimi
Tarih (İÖ)
Tarih
Karşılaştırmalı Edebiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı temel Çince dilbilgisi kuralları, okuma, yazma ve konuşma gibi becerileri öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Daha karışık Çin karakterlerini ezberleyebilmesi
2   Diyalogları uygun ses tonuna göre canlandırabilmesi
3   Kendi başına diyalog oluşturabilmesi
4   Okuduğu metni anlayıp özetleyebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Farklı soru tümceleri Konu anlatımı, alıştırmalar, ödev
2 Ettirgen tümce kalıpları Konu anlatımı, alıştırmalar, ödev
3 Ad, eylem tümceleri Konu anlatımı, alıştırmalar, ödev
4 Tezlik bildiren yi xia kalıbının kullanımı Konu anlatımı, alıştırmalar, ödev
5 Bulunma durumu bildiren tümce yapıları Konu anlatımı, alıştırmalar, ödev
6 Eylemin devam ettiğini bildiren tümce kalıpları Konu anlatımı, alıştırmalar, ödev
7 Emir Tümceleri Konu anlatımı, alıştırmalar, ödev
8 Ara sınav
9 Bi li karşılaştırma tümceleri Konu anlatımı, alıştırmalar, ödev
10 İstek bildiren eylemler Konu anlatımı, alıştırmalar, ödev
11 Geçmiş zaman bildiren le nın kullanım kuraları I Konu anlatımı, alıştırmalar, ödev
12 Geçmiş zaman bildiren le nın kullanım kuraları II Konu anlatımı, alıştırmalar, ödev
13 Eylemin gelecekte gerçekleşmek üzere olduğunu ifade eden yao .le kalıbı Konu anlatımı, alıştırmalar, ödev
14 Genel tekrar Konu anlatımı, alıştırmalar, ödev

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Li, Huang, (2004) Boya Hanyu (Boya Chinese), Pekin Üniversitesi, ISBN:7-301-07530-8/H.1030, Pekin.
2. Yuhua, Kang, Siping, Lai Hanyü Huihua 301 Ju ( 301 Tümceyle Çince Konuşma), Pekin Üniversitesi, Pekin.
3. Schmidt, Jerry, Xin Mai Yong Hanyü Ke Ben ( Pratik Çince Alıştırma Kitabı), Pekin Üniversitesi, Pekin.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Yüz yüze interaktif öğretme
2. Soru-cevap,
3. Diyalog oluşturma,
4. Grup çalışmaları,
5. Günlük ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Günlük ev ödevi kontrolleri ve sınıf içi çalışma sırasında değerlendirilecektir.
Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

1. Günlük ev ödevi kontrolleri ve sınıf içi çalışma sırasında değerlendirilecektir.
2. Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Çince

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak ev ödevini yapmaması için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, günlük ödevler ve final faaliyetlerine katılma değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Serap Soğuk Pınar

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 10:30 - 11:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45