DERS ADI

: ANTİK YUNAN VE ROMA ARKEOLOJİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ESH 0008 ANTİK YUNAN VE ROMA ARKEOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Edebiyat Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ERGÜN LAFLI

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı
Müzecilik
Psikoloji (Türkçe)
Mütercim-Tercümanlık İÖ (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Türk Dili ve Edebiyatı (İ.Ö)
Türk Dili ve Edebiyatı
Mütercim-Tercümanlık (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Psikoloji
Karşılaştırmalı Edebiyat
Sosyoloji (İ.Ö)
Sosyoloji
Felsefe
Dil Bilimi
Tarih (İÖ)
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce)
Tarih
Karşılaştırmalı Edebiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı İ.Ö. I. Binde Ege Havzası kültürlerinin (Yunanistan, Batı Anadolu, Adalar) ve Doğu Akdeniz bağlantısının tüm yönleri ile öğretilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hellen Demir Çağı kültürleri bilgisine sahip olur;
2   Ege göçleri olarak adlandırılan kavimler göçünü irdelemiş olur;
3   Karanlık dönem kavramını kendi kendine açıklayabilecek hale gelir;
4   Bu dönemlerin mimari, seramik ve yontu sanatlarının bilgisine sahip olur;
5   Bu dönem Anadolu sunda ve Ege Havzası nda önde gelen merkezlerini öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ege Havzası coğrafyası.
2 Terminoloji.
3 Bronz Çağlarında Ege Havzası Arkeolojisi.
4 Erken Demir Cağı`nda Ege Havzası.
5 Protogeometrik Döneminin Başlangıcı.
6 Alan Çalışması I: İzmir Arkeoloji Müzesi ve İzmir Tarih ve Sanat Müzesi.
7 Protogeometrik Dönemde Seramik Sanatı.
8 Vize.
9 Geometrik Döneminin Başlangıcı.
10 Geometrik Dönem Seramiği.
11 Geometrik Dönem Yontu Sanatı.
12 Hellenlerin Alfabeyi Bulması.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Murray, R. L. The Protogeometric Style: the first Greek style (1975).
2. Eiteljorg, H., "The fast wheel, the multiple brush compass and Athens as home of the Protogeometric style" American Journal of Archaeology (AJA) 84 (1980) pp. 445 452.
3. Snodgrass, Anthony M. (Dec. 1973). "Greek Geometric Art by Bernhard Schweitzer". The Classical Review 23 (2): 249 252. JSTOR 707869.
4. Coldstream, John N. (1979, 2003). Geometric Greece: 900-700 BCE. London, UK: Routledge. ISBN 0415298997.
5. Snodgrass, Anthony M. (2001). The Dark Age of Greece: An Archeological Survey of the Eleventh to the Eighth Centuries BCE. New York, USA: Taylor & Francis. ISBN 0415936365.
6. Morris, Ian (Sept. 1999). Archaeology As Cultural History: Words and Things in Iron Age Greece. London, UK: Blackwell Publishers. ISBN 0631196021.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1.Ders,
2.2 sefer alan çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme Kriteri: ÖÇ 1-6: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Ergün LAFLI
Address: Dokuz Eylül Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Arkeoloji Bölümü, Tınaztepe/Kaynaklar Yerleşkesi, Buca, TR-35160 Izmir, Turkey.
Tel.: +90.232.301 87 21.
GSM: +90.539.577 07 33.
Faks: +90.232.453 90 93.
E-mail: .
E-mail: .

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her gün ve saat.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 20 4 80
Vize 1 10 10
Final 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55