DERS ADI

: PARANIN KÜLTÜR TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ESH 0011 PARANIN KÜLTÜR TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Edebiyat Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ONUR GÜLBAY

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı
Müzecilik
Psikoloji (Türkçe)
Mütercim-Tercümanlık İÖ (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Türk Dili ve Edebiyatı (İ.Ö)
Türk Dili ve Edebiyatı
Mütercim-Tercümanlık (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Psikoloji
Karşılaştırmalı Edebiyat
Sosyoloji (İ.Ö)
Sosyoloji
Felsefe
Dil Bilimi
Tarih (İÖ)
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce)
Tarih
Karşılaştırmalı Edebiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bir değiş tokuş aracı olarak paranın icadı, günümüze kadar geçirdiği evrelerin açıklanarak, ekonomideki öneminin vurgulanması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Paranın İcadını Doğuran Nedenlerin Açıklanıp, İlk Para Tiplerinin Tanımlanması
2   Arkaik, Klasik, Helenistik Çağ Sikke Tiplerinin Açıklanması
3   Roma ve Bizans Dönemi Sikkeciğinin Açıklanması
4   Para ve Ekonomi ilişkisinin Açıklanması
5   Paraya Benzeyen Fakat Para İşleviyle Kullanılmayan Diğer Objelerin,Jeton, Bilet vb.. Emtiaların Açıklanması
6   Sikkeyi Bir Tarihlendirme Kriteri Olarak Kullanmayı Öğrenme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin genel tanıtımı, öğrencilerden istenen beceri biçimi ve kaynakçaların açıklanması
2 Paranın icadı
3 Paralar Üzerindeki Betimlemeler
4 Arkaik, Klasik, Helenistik Çağ Sikkeciliği
5 Roma Ve Bizans Sikkeciliği
6 Ortaçağ ve Yeniçağ Sikkeciliği
7 Kâğıt Paranın doğumu
8 Ara Sınav
9 Dönemsel Ekonominin Açıklanmasında Paranın Önemi
10 Paraya Benzeyen Fakat Farklı İşleve Sahip Objeler (Jeton, Bilet)
11 Modern Para Sistemleri
12 Türkiye Cumhuriyeti Dönemi Sikkeciliği
13 Sikke Kolleksiyonerliği
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: SNG; BMC Katalogları;N. Baydur, Roma Sikkeleri, 1998; M. Grant, Roman History from Coins, 1958; R. Thomsen, Early Coinage. A Study of the Chronologie, 1957; Catherine Eagleton, Paranın Tarihi, 2013.

Yardımcı kaynaklar: O. Gülbay, H.Kireç, Ephesian Lead Tesserae-Efes Kurşun Tesseraları, 2008; Oğuz Tekin, Antik Anadolu Nümismatiği Bibliyografyası / Bibliography of Ancient Numismatics for Anatolia, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul 1993.; Oğuz Tekin, Aes Rude den Denarius a Roma Sikkeleri , Sanat Tarihi Araştırmaları Dergisi 1-2, 1988, s. 97-101. C.Bosch, Die Kleinasiatischen Münzen der Römischen Kaiserzeit II ,Stuttgart, 1935.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Örgün Öğretim
2-Sunum
3-Tartışma
4-Slayt Gösterileri
5-Müze Çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize
2. Proje+ Ödevler
3. Final

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-4: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 1-7: Final Sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Tel: +900232 3018718
E Mail: onur.gulbay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 14.30-15.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Uygulama 1 6 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Ödev Hazırlama 1 4 4
Sunum Hazırlama 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65