DERS ADI

: DİL VE İLETİŞİM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİL 1015 DİL VE İLETİŞİM ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Dil Bilimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT KAMİL İŞERİ

Dersi Alan Birimler

Dil Bilimi

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, her insanın doğduğu ve yaşadığı çevrede hazır bulduğu dilin iletişim sürecine nasıl aktarıldığı, nasıl aktarması gerektiği tartışılmakta, buna bağlı olarak farklı alanlarda (telefonda, siyasette vb.) iletişimin nasıl kurgulandığı bilgilerini yaşamlarına aktararak doğru iletişimin dille nasıl başarılacağına yönelik farkındalık kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. İletişimle ilgili temel kavramları tanımlayabilmesi
2   2. Dil ve İletişim arasındaki ilişkiyi özellikleriyle açıklayabilmesi
3   3. Dilin iletişim sürecine nasıl aktarıldığı, nasıl aktarması gerektiği, buna bağlı olarak farklı alanlarda iletişimin nasıl kurgulandığını belirtebilmesi
4   4. Doğru iletişimin dille nasıl başarılacağı ayırt edebilmesi
5   5. Dil ve iletişim ilişkisiyle ilgili olarak verilen bulgulardan yola çıkarak sonuç çıkarabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İletişim Nedir İletişimin Doğası ve Bir İletişim Dizgesi Olarak Dil
2 İletişimin Tarihsel Gelişimi
3 İletişim Bir İdeoloji Midir
4 İletişim Türleri ve tanımı
5 İletişim Engelleri
6 Dilin İşlevleri
7 Dilin İşlevlerinin Sınıflandırılması
8 Ara Sınav
9 Eylem Köklerine Göre Dilin İşlevleri
10 İç İletişim ve Kendini Tanıma/Empatik İletişim
11 İkna Edici İletişim
12 Zor Durumlarda Etkili İletişim Kurma İş Yaşamında İletişim vb.
13 Kişilerarası İletişim Çatışmaları ve Yönetimi
14 Grup İletişimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Fiske, J. (2003). İletişim Çalışmalarına Giriş. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları
Keçik, İ. ve Uzun Subaşı, L.(2004). Türkçe Sözlü ve Yazılı Anlatım. Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Dizgi Ekibi
Perniola, (2004). İletişime Karşı.Ankara: Dost
Şerifizgören, A. (2000). Dikkat Vücudunuz Konuşuyor. Ankara: Academyplus Yayınevi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum
3. Soru-Yanıt

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme Kriteri: (Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.)
1. ÖÇ 1,2,3,4,5: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders Öncesi/Sonrası Hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Bireysel Ödev Hazırlama 1 5 5
GrupÖdeviHazırlama 0 0 0
Sunum Hazırlama 0 0 0
Diğer 0 0 0
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
Diğer Kısa Sınav vb. 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555
ÖK.25
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.554