DERS ADI

: ÖĞRENME KURAMLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİL 2021 ÖĞRENME KURAMLARI SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Dil Bilimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT KAMİL İŞERİ

Dersi Alan Birimler

Dil Bilimi

Dersin Amacı

Bu derste geçmişten günümüze öğrenmeye ilişkin kuram ve yaklaşımlara değinilerek öğrenciler öğrenmenin boyutlarına ilişkin farkındalık geliştirmelerini sağlamaktır. Bu bağlamda, zeka, benlik algısı, yaratıcılık, güdü, öğrenme biçemleri gibi kavramların da özümsenmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencinin: Öğrenmeye ilişkin temel kuramları listeleyebilmesi
2   Öğrenmeye ilişkin temel kuramları örneklerle açıklayabilmesi
3   Öğrenmeye ilişkin temel kavramları ana hatlarıyla belirtebilmesi
4   Öğrenmeye ilişkin temel kuramları herhangi bir kişinin öğrenmeye ilişkin olarak verilen özellikleriyle eşleştirebilmesi
5   Bir kişinin öğrenmeye ilişkin tutum ve eğiliminden yola çıkarak o kişiye ilişkin yargıda bulunabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme Kuramları: Davranışçı yaklaşım
2 Öğrenme Kuramları: Davranışçı yaklaşım
3 Öğrenme Kuramları: Bilişsel yaklaşım ve İnsancıl yaklaşım
4 Zihin Gelişim Kuramı (Piaget, 1938)
5 Toplumsal Öğrenme Modeli (Vygotsky, 1978, 1985) Dil Gelişimi Modeli (Chomsky)
6 Güdü, güdü türleri, Maslow un (1954) Gereksinim Hiyerarşisi Kuramı
7 Bellek, bellek kuramları, bellek türleri. Yaratıcılık Benlik algısı.
8 Ara Sınav
9 Zeka: zekaya ilişkin eski ve yeni bakış açıları Öğrenme biçemleri: Howard Gardner ın Çoklu Zeka Kuramı (1983).
10 Beyin baskınlığı ve öğrenmeye etkisi
11 Öğrenme biçemleri: Görsel, işitsel, kinestetik (VAK)
12 Öğrenme biçemleri: Gregorc Biçem Saptayıcısı (1982).
13 Öğrenme biçemleri: David Kolb un Yaşantısal Öğrenme Modeli (1984).
14 Öğrenmenin bilişsel, duyuşsal ve devinişsel alanları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Bacanlı, H. (2009). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Asal Yayınları.
2. Kaya, A. (ed.) (2009). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem Akademi.
3. Sprinthall, N. A. ve Sprinthall, R. C. (1990). Educational Psychology. Singapore: Mc Graw-Hill International Editions.
4. Sönmez, V. (2004). Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
5. Ün Açıkgöz, K. (2003). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum
3. Soru-Yanıt
4. Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.40 + OD * 0.20 + FN * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1,2,4,6: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 3 ve 5: Dönem ödevi ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak ödevlerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ödev, ara sınav ve finalde kopya ve intihal girişimleri 0 (sıfır) olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEÜ Edebiyat Fak. Dilbilim Böl.
İş: 30118632

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders programına göre belirlenecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 9 9
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Ödev Hazırlama 3 3 9
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 81

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555
ÖK.255
ÖK.35
ÖK.455555
ÖK.555555