DERS ADI

: NÖRODİLBİLİM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİL 3008 NÖRODİLBİLİM ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Dil Bilimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ÖZGÜN KOŞANER

Dersi Alan Birimler

Dil Bilimi

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Nörodilbilim kavramı ve çalışma alanları, dil ve konuşma süreçlerinin psikolojik ve nörolojik özellikleri, dil ve beyin ilişkisi, beynin dille ilgili alanlarının tanımlanması, ana dilinin ve ikinci dilin beyindeki konumlanması, beyin hasarları sonucu ortaya çıkan dilsel sorunlar gibi konuları incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Nörodilbilim alanını tanımlayabilmesi,
2   Dilin beyindeki yerleşimini açıklayabilmesi,
3   Beyindeki hasarlar sonucun oluşan dil bozukluklarını tanımlayabilmesi
4   Afazi türlerini ayırt edebilmesi
5   Şizofreni hastalarının iletişim sorunlarını ortaya koyabilmesi
6   Demans hastalarının iletişim sorunlarını ortaya koyabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Nörodilbilim ve araştırma konuları
2 Dil, konuşma ve iletişim
3 Dilin beyindeki yerleşimi
4 Beynin sol yarıküresi ve dil, beynin sağ yarıküresi ve dil
5 Beyin inceleme yöntemleri
6 Okuma işlevi ve beyin işleyişi
7 Yazma işlevi ve beyin işleyişi
8 Ara sınav
9 Beyin ve ikidillilik
10 Beyin hasarı sonucu ortaya çıkan dil bozuklukları
11 Afazi, dizartri
12 Afazi türleri
13 Demans hastalarında dil ve iletişim bozuklukları
14 Şizofreni hastalarında dil ve iletişim

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ahlsén, E. (2006). Introduction to Neurolinguistics. John Benjamins Publishing Company.
2. Mind, brain, and language: multidisciplinary perspectives /edited by Marie T. Banich, Molly Mack, (2003) Lawrence Erlbaum Associates
3. Albert, M.L; Obler L.K.; Obler A. (1978).The Bilingual Brain: Neuropsychological and Neurolinguistic Aspects of Bilingualism Academic Press
4. Luria, A.R. (1976) Basic Problems of Neurolinguistics. Mouton.
5. Studdert M. (1983). Psychobiology of Language. Cambridge: MIT Press, Mass.
6. Stemmer, B.; Whitaker, H.A. (1998). Handbook of Neurolinguistics. Academic Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Power-point sunumları,
2. Örneklerle anlatma ve açıklama,
3. Soru-cevap,
4. Kütüphane, internet araştırma etkinlikleri,
5. Beyin hasarı sonucu dilsel sorun yaşayan hastaların konuşmalarından örnek videolar, şizofreni hastaların düşünce ve dil sorunlarını anlatan belgesel izlenimi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-6: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4-6: Ayrıca sunum ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav, sunum ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulmira.kuruoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Sunum Hazırlama 1 6 6
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.3545
ÖK.455
ÖK.555
ÖK.6555