DERS ADI

: KİŞİSEL GELİŞİM VE ETKİLİ YAŞAMAK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MSİ 2005 KİŞİSEL GELİŞİM VE ETKİLİ YAŞAMAK SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Mühendislik Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR EROL KAYA

Dersi Alan Birimler

Çevre Mühendisliği
Maden Mühendisliği (İ.Ö)
Tekstil Mühendisliği
İnşaat Mühendisliği (İ.Ö)
İnşaat Mühendisliği
Jeofizik Mühendisliği
Jeoloji Mühendisliği (İ.Ö)
Maden Mühendisliği
Makina Mühendisliği (İ.Ö)
Endüstri Mühendisliği
Jeoloji Mühendisliği
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği
Makina Mühendisliği

Dersin Amacı

Öğrencilerin kendilerini tanımalarını sağlamak
Öğrencilerin yeteneklerinin farkına varmalarını sağlamak
Öğrencilerin sınırlayıcı düşüncelerden ve davranışlardan uzak olmalarını sağlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kendini sınırlayan/normal/sınırlamayan insanların davranışlarını tanımlar
2   Etkili iletişim kurallarını tanımlar
3   Hedef belirlemeyi/planlamayı tanımlar
4   Davranışlarımızın enerji seviyelerini tanımlar
5   Zaman yönetimini, önceliklerin belirlenmesini (20/80 kuralı) tanımlar
6   Eğitimin amacı, öğretmenin görevi, öğrenme, aktif kişi, akıllı kişi/mühendis, aydın kişi/mühendis, lider/yönetici, olgun/değerli kişi, bilimsel düşünce, akılcı davranış, sevgi, güven, sorumluluk, disiplin, kendini farklılaştırma, etik, birey olmak kavramlarını tanımlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin içeriği, amacı, beklentiler, ödevler, sınavlar Eğitimin amacı, öğretmenin görevi, öğrenme
2 Kendini sınırlayan insanların davranışları
3 Normal ve kendini sınırlamayan insanların davranışları
4 Etkili iletişim kuralları
5 Davranışlarımızın enerji seviyeleri (düşük/yüksek)
6 Hedef belirlemek (gelecek hakkında plan yapmak)
7 Zaman yönetimi, önceliklerin belirlenmesi (20/80 kuralı)
8 ÖDEV 1 _ Kitap okuma ve sınıfta sözlü anlatım
9 Kendini farklılaştırma, burun farkı, değerli/önemli olmak
10 Lider/yönetici, sevgi, güven, sorumluluk, disiplin, aydın kişi, akıllı mühendis
11 Etik kavramı
12 Bilimsel düşünce ve akılcı davranış
13 Sevgi ve sağlığın önemi, olgunluğa/huzura giden yol
14 Öğrenci sunumları - Bağımsız kişisel gelişim konuları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Stephen R. Covey, 1989, The Seven Habits of Highly Effective People.
Wayne W. Dyer, 1976, Your Erroneous Zones.
Doğan Cüceloğlu, 1999, Anlamlı ve Çoşkulu bir Yaşam için Savaşçı.
Ben Sweetland, 1953, I can.
John C. Maxwell, 1995, Developing the Leaders Around You.
Stephen R. Covey, 1991, Principle-Centered Leadership.
David J. Schwartz, 1965, The Magic of Thinking Big.
Brian Tracy, 1993, Maximum Achievement.
David Campbell, 1974, If You Don t Know Where You Are Going You Will Probably End Up Somewhere Else.
Mary Walton, 1986, The Deming Management Method.
Adnan Nur Baykal, 1999, Atatürk ün Liderlik Sırları
Charles B. Corbin, and Ruth Lindsey, 1994, Concepts of Physical Fitness.
Ayn Rand, 1993, The Fountainhead.
Charles J. Given, 1993, Superself Doubling Your Personal Effectiveness.
Wayne W. Dyer, 191980, The Sky s The Limit.





Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik ders sunumu
İnteraktif ders anlatımı
Sınıf içi tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Proje/Ödev
2 FN Final
3 BNS BNS ODV * 0.50 + FN * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


Değerlendirme Kriteri

ÖDEV 1 %20 (Kitap okuma ve sınıfta sözlü anlatım)
ÖDEV 2 %20 .(5-20 ve ömür boyu hedefler yazılı olarak MSWord dosyası şeklinde e-mail ile gönderilecek ve bir çıktısı elden teslim edilecektir)
DERSE KATILIM %10
FİNAL %50
Not: ÖDEV 1 ve 2, DERSE KATILIM (toplam %50) tek not şeklinde girilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erol.kaya@deu.edu.tr; 232 301 7514

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Herzaman, açık kapı

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Ödev Hazırlama 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 0,5 6
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 48

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1333433
ÖK.2222222
ÖK.3433434
ÖK.4333334
ÖK.5433433
ÖK.6333334