DERS ADI

: RADYOAKTİF KİRLENME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEV 4078 RADYOAKTİF KİRLENME SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Çevre Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ENVER YASER KÜÇÜKGÜL

Dersi Alan Birimler

Çevre Mühendisliği

Dersin Amacı

Radyasyon ve radyoaktiflik, radyasyonun tanımı, biyolojik etkileri, doğal radyoaktiflik, nükleer silah denemeleri, nükleer santraller ve kazalardan oluşan radyasyon kirliliği, nükleer olmayan proseslerden oluşan kirlilik, radyoaktif atıkların iyileştirilmesi ve uzaklaştırılması, radyoaktifliğin tıp biliminde kullanımı ve radyasyonun insan sağlığı üzerine etkileri.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Radyasyon ve çevre ilişkisi tanımlanacaktır.
2   Radyasyon kaynakları, ekosistemle olan ilişkileri ortaya konulacaktır
3   Yapay radyasyon, üretim ve yayılımı
4   Nükleer santraller ve çevre ilişkisi tanımlanacaktır.
5   Radyoaktiviteden yararlanılan uygulamalar ve etkileri belirtilecektir.
6   Canlılar ve kirlenmenin radyoaktif yönü belirtilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Radyasyon ve kaynakları
2 Radyasyon ve çevre ilişkisi
3 Taşınım prosesleri
4 Etkileşim ve dönüşüm
5 Atmosferik, sucul, ve karasal sistemler etkiler
6 Canlılara olan etkiler
7 Enerji ve radyasyon ilişkilendirilmeleri
8 Nükleer santraller ve enerji
9 Kısaca tarihi perspektif
10 Nükleerden fayda gördüğümüz alanlar
11 Geleceğin dünyası ve radyasyon ilişkisi
12 Risk değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. HARVEY, G. Bernard (1969); Introduction Nuclear Physics and Chemistry 2nd. Ed. Prentice Hall, New York
2. COHEN, I. Brenard (1995); Bir Bilim Adamı Gözüyle Nükleer Enerji TÜBİTAK yayınları 10, Ankara.
3. PEVY, S. Howard vd. (1985); Environmental Engineering McGraw-Hill Int. Ed. USA
4. SPIRO G. Thomas ve STIGLIANI M. William (1996) Chemistry of the Environment Prentice Hall USA
5. BUELL P. ve GIRARD J. (1994); Chemistry An Environmental Perspective Prentice Hall USA
6. McMURRY J. ve FAY R. C (1998); Chemistry 2nd. Ed. Prentice Hall USA
7. PETRUCCI R.H. ve HARWOOD W.S. (1999); Chemistry , Principles and Modern Application 7th. Ed. Prentice Hall USA
8. htttp://www.greenpeace.org/nuclear/reactor/turkey/
9. http://epa.gov

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders sunumu,sınav, ve ödev ile araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1.Vize
2 VZ2 2.Vize
3 Q Quiz/Ödev
4 FN Final
5 BNS BNS VZ1 * 0.20 + VZ2 * 0.20 + Q * 0.10 + FN * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse aktif katılım istenmektedir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

enver.kucukgul@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 2 2 4
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Ödev Hazırlama 1 5 5
Kitap Okuma 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 2 1 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.14343
ÖK.25434
ÖK.35545
ÖK.45354
ÖK.54433
ÖK.64443