DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇMELİ

Dersi Veren Birim

Genel Dilbilim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ÖZGÜN KOŞANER

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Kültürün tanımı ve toplumsal yaşamdaki yerini öğrenme, dil ile toplum ve dil ile kültür arasındaki ilişkileri bilme. Sözlü ve yazılı dildeki kültürel öğeleri tanıma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dilin toplumsal yaşamdaki yerini kavrama
2   Kültürün tanımı ve kültürel değerlerin toplumdaki yeri. Kültürü oluşturan temel öğeleri tanıma
3   Dil ve Kültür ilişkisini tanıma. Dilin kültüre etkisi ya da kültürün dile etkisi
4   Türk toplumun sözlü kültürel öğelerinin tanınması
5   Türk toplumunun yazılı kültürel değerlerinin tanınması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dil ve toplum ilişkisi. Kültür ve toplumsal yapının etkileşimi Kültür çalışmaları nedir
2 Kültür nedir, kültürü oluşturan öğeler nelerdir
3 Kültürün toplumsal yaşamdaki yeri.
4 Kültür ve dil ilişkisi
5 Dilin kültürde var olması
6 Kültürü oluşturmada dilin yeri
7 Dil, toplum ve kültür ilişkileri
8 Konuların gözden geçirilmesi ve genel tekrar
9 Türk kültürünün genel özellikleri
10 Türk toplumundaki yazılı kültürel öğeler
11 Türk kültüründe sözlü anlatım
12 Farklı kültürlerin tanınması
13 Farklı dillerin kültürel yanlarının değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. AKSAN, Doğan (2008) Türkçeye Yansıyan Türk Kültürü, Ankara: Bilgi Yayınevi.
2. ECO, Umberto (1996) Yorum ve Aşırı Yorum, Çeviren. Kemal Atakay, İstanbul: Can Yayınları.
3. ECO, Umberto (2004) Avrupa Kültüründe Kusursuz Dil Arayışı, Çev. Kemal Atakay, İstanbul: Literatür Yayınları
4. GÖKTÜRK, Akşit (2010) Okuma Uğraşı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
5. GÜNAY, V. Doğan (2013) Dil ve İletişim, 2. Baskı, İstanbul: Papatya Yayınları.
6. MONAGHAN, John; JUST, Peter (2013) Sosyal ve Kültürel Antropoloji, Ankara: Dost Kitabevi
7. ÖGEL, Bahaddin (1997) Türk Kültürünün Gelişme Çağları, Cilt 1-2 Ankara: MEB Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Konu ile ilgili sunum
2. Örneklerle anlatım/ tartışma
3. Soru-Cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve finalde hazırlanacak olan makaleler üzerinde değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.
3. Ara sınav, ödev ve final sınavında kopya ve aşırma (intihal) girişimleri 0 (sıfır) olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Edebiyat Fakültesi C Blok C-157

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 09:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Sunum Hazırlama 2 15 30
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.135555
ÖK.235555
ÖK.3245555
ÖK.45555
ÖK.55555