DERECE PROGRAMLARI

: Pazarlama Yüksek Lisans

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı 20 Temmuz 1982 tarihinde 41 sayılı KHK ile kurulmuştur. Halen anabilim dalına bağlı Pazarlama Tezli yüksek lisans programı işletme bölümleri arası bir program olarak eğitimini yürütmektedir. Endüstriyel kuruluşlar ile hizmet işletmelerinde ve ticari işletmeler için temel pazarlama ve analiz yapma niteliklerini sağlamaya dönük, sürdürülebilir bir pazarlama amacıyla araştırmacı, uygulayıcı ve yönetici insan gücü yetiştirmek hedeflenmiştir. Dili Türkçedir.

Kazanılan Derece

Pazarlama Yüksek Lisans

Derecenin Düzeyi

İkinci Düzey (Yüksek Lisans Derecesi)

Kabul ve Kayıt Koşulları

Birinci Düzey (Lisans) diploması; Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavının (ALES) ilgili dalından ya da eşlenirliği kabul edilen sınavlardan (GRE/GMAT) en az 55 almış olmak; yabancı dil sınavlarından (ÜDS/KPDS/YDS/e-YDS/YÖKDİL) ya da eşlenirliği ÖSYM tarafından kabul edilmiş olan diğer yabancı dil sınavlarından en az 50 almış olmak ya da DEU Yabancı Diller Yüksekokulu'nun yaptığı sınavdan en az 55 almış olmak. Not Döküm Çizelgesi; Yüksek Lisans Bilim Sınavından en az 65 almış olmak.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Dokuz Eylül Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine göre Enstitülere bağlı programlara yatay geçişle öğrenci alınmamaktadır. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken alıp başarılı olduğu derslerden Dokuz Eylül de aynı lisansüstü programa kayıt olduktan sonra hangilerinin asgari ders yükünden sayılması ile ilgili dilekçesine istinaden, ders içeriklerini ve not döküm çizelgesini gösteren başvurusu, danışmanın önerisi, anabilim dalı başkanlığının görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararıyla belirlenir. Değişim programlarına katılan öğrencilerin karşı üniversiteden aldıkları dersler seçimlik ya da zorunlu ders olarak kabul edilir.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

2 yıl, 1 yılda 2 yarıyıl, her yarıyılda 16 hafta, 120 AKTS.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Pazarlama Tezli yüksek lisans programında farklı bölümlerden 8 öğretim üyesi ve 3 araştırma görevlisi bulunmaktadır. Öğrenci ve ders kullanımındaki laboratuar sayısı 3 olup hafta içi her gün saat 8.30 ile 17.00 arası kullanıma açıktır. Kablosuz ağ bağlantısı mevcuttur. Programda sunulan derslerin dili Türkçedir.

Temel Program Kazanımları

1   Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yorumlar.
2   Bilimsel araştırma sürecini planlar, koordine eder, yürütür ve sonuçlandırır.
3   Pazarlama etiği standartlarına hâkimdir.
4   İşletmelerin pazarlama bölümü faaliyetlerini etkin ve bilimsel şekilde planlar, koordine eder ve yürütür.
5   Pazarlama faaliyetlerinin etkinliğini değerlendirir
6   Pazarlamaya ilişkin sorun alanlarını önceden tespit eder ve gerekli önlemleri alır
7   Pazarlama bölümü çalışanlarının eğitimlerini gerçekleştirir.
8   İşletmelerin ihtiyaç duyduğu pazarlama bilgisini bilimsel araştırma ilkelerine göre toplar, analiz eder ve yorumlar.
9   Pazarlama stratejilerinin etkinliğini değerlendirir, stratejik planlamaları yapar ve üst yönetimi bilgilendirir.
10   Pazarlama konularıyla ilgili yaratıcı çözümler ortaya koyar.
11   Yeni pazarlama araç ve tekniklerini anlar ve uygular.

Mezunların İstihdam Profilleri

Yüksek Lisans programlarından mezun olan öğrencilerimiz, , Kamu kurumları ile firmaların pazarlama bölümlerinde ve pazarlama araştırması yapan özel kurumlarda birçok pozisyonda çalışabilmektedirler. Ayrıca, üniversiteler bölümlerinde araştırma görevlisi, öğretim görevlisi, öğretim üyesi pozisyonlarında da görev alabilmektedirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Üçüncü düzey programlara başvurabilir.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

Pazarlama tezli yüksek lisans programında tüm dersler zorunlu olup, 2 dönemde gerçekleştirilen derslerini başarıyla tamamlayan öğrenciler, son dönemlerinde proje yürütmek ve başarmakla yükümlüdürler. Gerektiğinde ön koşullu dersler lisanstan alınmaktadır. Staj olanağı yoktur. Birinci dönem derslerinde alanla ilgili teorik ağırlıklı giriş ve ilkeler verilmektedir. İkinci dönem ve sonrası ise analiz ve yorumlama ve araştırmaya dönük niteliktedir.
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 SBE 5000 BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ ZORUNLU 3 0 0 5
G 2 İPL 5001 PAZARLAMA YÖNETİMİ STRATEJİLERİ ZORUNLU 3 0 0 5
G 3 İPL 5017 PAZARLAMA ETİĞİ ZORUNLU 3 0 0 5
G 4 İPL 5007 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ZORUNLU 3 0 0 5
G 5 İPL 5005 PARAKENDECİLİK ZORUNLU 3 0 0 5
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 5
TOPLAM:   30
 
1 .Dönem Seçmeli:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 İPL 5009 HİZMET PAZARLAMASI ZORUNLU 3 0 0 5
 
2 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 İPL 5006 PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI ZORUNLU 3 0 0 4
B 2 İPL 5012 SATIŞ PLANLAMASI ZORUNLU 3 0 0 3
B 3 İPL 5002 LOJİSTİK YÖNETİMİ ZORUNLU 3 0 0 4
B 4 İPL 5020 REKLAMCILIK ZORUNLU 3 0 0 4
B 5 İPL 5096 SEMİNER ZORUNLU 0 2 0 4
B 6 İPL 5016 İNTERNETTE PAZARLAMA  UYGULAMALARI ZORUNLU 3 0 0 3
B 7 İPL 5018 KÜRESEL PAZARLAMA YÖNETİMİ ZORUNLU 3 0 0 4
B 8 İPL 5098 UZMANLIK ALANI ZORUNLU 2 0 0 4
TOPLAM:   30
 
2 .Dönem Seçmeli:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
 
3.Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 İPL 5099 TEZ ÇALIŞMASI ZORUNLU 0 0 0 30
TOPLAM:   30
 
4.Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 İPL 5099 TEZ ÇALIŞMASI ZORUNLU 0 0 0 30
TOPLAM:   30
 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.
DEÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği web adresi: http://www.sbe.deu.edu.tr/sbe/mevzuat

Mezuniyet Koşulları

Yüksek Lisans programı teziyle beraber, ilgili dersler (52 AKTS), uzmanlık alanı dersi (4 AKTS), Seminer (4 AKTS) ve tez çalışması (60 AKTS) olmak üzere toplamda 120 AKTS den oluşur. Öğrencilerin genel not ortalamalarının en az 2.50/4.00 olması ve tüm dersleri en az CB/S/TP notları ile geçmiş olmaları gerekir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam gün

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Anabilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. Göktuğ Cenk AKKAYA
E-posta Adresi: cenk.akkaya@deu.edu.tr
AKTS / DS Koordinatörleri: Doç. Dr. Aslı ÖZDEMİR
E-posta Adresi: asli.ozdemir@deu.edu.tr
İletişim Adresi: Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü Dokuzçeşmeler Kampüsü, 35160 Buca İZMİR
Telefon: 00 90 232 3010659