İŞKUR Gençlik Programı

Üniversitemizin Değerli Öğrencisi

İŞKUR Gençlik Programı Başvuruları 17-21 Ekim 2025 tarihleri arasında https://esube.iskur.gov.tr/Istihdam/IstIskurGenclikProgramArama.aspx adresi üzerinden yapılacaktır.

Başvuru şartlarını taşıyan öğrencilerin sistem üzerinden başvurularını tamamlaması sonrasında Noter huzurunda 31 Ekim 2025 tarihi saat 10.00’da Kura Çekimi yapılacaktır. 

İŞKUR Gençlik Programı 17 Kasım 2025 tarihinde başlayacak, 30 Haziran 2026 tarihinde sona erecektir.

 

BAŞVURU YAPACAK ÖĞRENCİLERİMİZİN DİKKATİNE!!!

Öğrencilerin çalışma günleri belirlenirken (Minimum 1, Maximum 3 gün) Haftalık Ders Programları göz önünde bulundurulmaktadır. Bu kapsamda günlük 7,5 (yedi buçuk) saat çalışma kriterine uygun olmayan Üniversitemiz öğrencilerinin başvuruları KABUL EDİLMEYECEKTİR.

(Başvuru yapıp, noter huzurunda yapılacak kurada çıkması durumunda dahi, İŞKUR Gençlik Programının Yürütülmesine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Genelge’nin Programa ilişkin esaslar başlıklı 10. maddesi uyarınca başvuru kabul edilmeyecektir.)

İŞKUR Gençlik Programının Yürütülmesine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Genelgeye ulaşmak için tıklayınız.

 

KONTENJANLAR için tıklayınız.

Akademik Birimler (Fakültele/Yüksekokullar/MYO/Enstitüler)

Daire Başkanlıkları (Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı, İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı, Kütüphane ve Dokümantasyon Dairesi Başkanlığı, Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı)

Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı

Uygulama ve Araştırma Merkezleri

Koordinatörlükler

Projeler Birimi

Hukuk Müşavirliği

 

ÖNEMLİ NOT: Uygulama ve Araştırma Merkezleri, Koordinatörlükler, Projeler Birimi, Hukuk Müşavirliği birimleri için başvuru yapacak öğrencilerimiz!!!

İŞKUR başvuru sistemi üzerinden Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı adına açılan iş ilanına başvuru yapılması gerekmektedir.

 

BAŞVURU ŞARTLARI

 İŞKUR Gençlik Programı Katılım Şartları Nelerdir?

a) Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak,

b) Kuruma kayıtlı olmak,

c) 18 yaşını tamamlamış olmak,

ç) Yaşlılık veya malullük aylığı almamak,

d) Program talep tarihinden önceki bir yıl içerisinde ve programın fiilen başlayacağı tarihe kadar yüklenicinin veya bağlı, ilgili, ilişkili ve yan kuruluşlarının çalışanı olmamak,

e) Başvuru tarihinden önceki son bir aylık sürede 5510 sayılı Kanunun 4 üncü maddesi kapsamında sigortalı olarak bildirilmemiş olmak veya sigortalı sayılmamak,

f) Başvuru tarihi itibarıyla 5510 sayılı Kanunun 5 inci maddesi kapsamında sigortalı olarak bildirilmemiş olmak veya sigortalı sayılmamak,

g) Hane gelir şartını sağlamak,

ğ) Kurum tarafından sunulan aktif işgücü veya işsizlik sigortası programlarının yararlanıcısı olmamak,

h) Yüklenici üniversitenin öğrencisi olmak (açık öğretim veya uzaktan öğretim öğrencisi olmamak kaydını dondurmuş ve/veya pasif durumda olmamak)
şartları aranır.

Program Talep Tarihinden Önceki Bir Yıl İçerisinde ve Programın Fiilen Başlayacağı Tarihe Kadar Yüklenicinin veya Bağlı, İlgili, İlişkili ve Yan Kuruluşlarının Çalışanı Olmamak Ne İfade Eder?

Çalışanı olamamak ifadesi üniversitenin son bir yıl içerisinde uzun vadeli sigorta kolundan bildirim yaptığı çalışanları kapsamaktadır. Stajyer veya çıraklar bu kapsamda değerlendirilmez.

Hane Gelir Şartı Nedir?

Başvuru tarihinde, Adres Kayıt Sistemine göre aynı adreste ikamet edenlerin, programa başlangıç tarihi dikkate alınarak ulaşılabilen en yakın döneme ait gelir getirici bir işte çalışma sonucu elde ettikleri aylık toplam kazançlarının asgari ücret tespit komisyonu tarafından belirlenen bir aylık asgari ücretin net tutarının üç (3) katını aşmamasıdır. Yurtlar ve sığınma evleri ve benzeri toplu yaşam alanlarında ikamet edenler, diğer adres bilgisi söz konusu toplu yaşam alanları olanlar ile kimlik bilgileri gizlenenler için bu şart aranmaz.

İŞKUR Gençlik Programı nedir?

İŞKUR Gençlik Programı; Üniversite öğrencilerinin istihdam edilebilirliğini artıracak bilgi, beceri, çalışma alışkanlığı ve disiplinini kazandırmak üzere Türkiye İş Kurumu tarafından      10.12.2003 tarihli ve 25326 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun ekli listesinde yer alan devlet üniversiteleri ile iş birliği yapılarak düzenlenen ve işgücü uyum programı uygulaması olan bir aktif işgücü programıdır.

Türkiye İş Kurumu olarak, devlet üniversiteleri ile birlikte, öğrencilerimizin istihdam edilebilirliğinin artırılmasına katkı sağlamak, onlara bilgi, beceri, çalışma alışkanlığı ve disiplinini kazandırmak amacıyla İŞKUR Gençlik Programı’nı düzenliyoruz. Program kapsamında, katılımcılara hem iş gücü deneyimi hem de gelir desteği sağlıyoruz.

Ayrıca program kapsamında katılımcılara bireysel danışmanlığın yanı sıra iş arama, finansal okuryazarlık, öz geçmiş hazırlama, mülakat teknikleri gibi konularda eğitimler vererek iş gücüne katılmaları noktasında destekleyici faaliyetler gerçekleştiriyoruz.
Kısmi ve esnek olarak düzenlenen programa, haftada 3 güne kadar katılım sağlayabilir ve bu sayede eğitimlerinizden geri kalmadan iş tecrübesi kazanabilirsiniz.

Sürdürülebilir kampüs faaliyetlerinin desteklenmesi, kampüs altyapı ve bakım faaliyetlerinin desteklenmesi, sosyal ve kültürel faaliyetlerin desteklenmesi, akademik ve idari destek faaliyetleri, toplumsal hizmet ve iş birliği faaliyetlerinin desteklenmesi, öğrenci gelişim ve uyum faaliyetlerinin desteklenmesi, dijital dönüşüm ve inovasyon faaliyetlerinin desteklenmesi gibi ana faaliyetler ve bunlara bağlı alt faaliyet alanlarında gerçekleştirilecek olan program kapsamında öğrencilerimize katılım sağladıkları her gün için 1083 TL ödeme gerçekleştiriyor, GSS ve İş Kazası Meslek Hastalığı sigorta primlerini yatırıyoruz.

İŞKUR Gençlik Programı hangi alanlarda uygulanabilir?

a) Sürdürülebilir Kampüs Faaliyetlerinin Desteklenmesi;
   1. Ağaçlandırma ve peyzaj düzenleme faaliyetlerinin desteklenmesi
   2. Geri dönüşüm, atık yönetimi ve sıfır atık projelerinin desteklenmesi
   3. Biyolojik çeşitliliğin korunması ve doğal yaşam alanlarının restorasyon faaliyetlerinin desteklenmesi
   4. Enerji verimliliği projelerinin desteklenmesi
   5. Su tasarrufu ve yağmur suyu hasadı projelerinin desteklenmesi
b) Kampüs Altyapı ve Bakım Faaliyetlerinin Desteklenmesi;
   1. Engelsiz kampüs uygulamalarının desteklenmesi
   2. Kampüs güvenlik ve acil durum sistemlerinin desteklenmesi
   3. Kampüs bilgi sistemleri ve teknolojik altyapının desteklenmesi
c) Sosyal ve Kültürel Faaliyetlerin Desteklenmesi;
   1. Spor ve rekreasyon faaliyetlerinin desteklenmesi
   2. Kültür-sanat etkinliklerinin organizasyonunun desteklenmesi
   3. Öğrenci kulüp ve topluluk faaliyetlerinin desteklenmesi
   4. Sosyal sorumluluk projelerinin desteklenmesi
   5. Uluslararası öğrenci entegrasyon programlarının desteklenmesi
ç) Akademik ve İdari Destek Faaliyetleri;
   1. Kütüphane ve Dokümantasyon Faaliyetleri;
      a) Dijital arşivleme ve kataloglama çalışmalarının desteklenmesi
      b) Kullanıcı hizmetleri ve danışma faaliyetlerinin desteklenmesi
      c) Kütüphane etkinliklerinin organizasyonunun desteklenmesi
   2. Laboratuvar ve Araştırma Faaliyetleri;
      a) Deney ve araştırma projelerinin desteklenmesi
      b) Laboratuvar güvenliği ve kalite sistemlerinin desteklenmesi
      c) Araştırma veri yönetimi ve dokümantasyonunun desteklenmesi
   3. İdari Birim Faaliyetleri;
      a) Öğrenci işleri süreçlerinin desteklenmesi
      b) Kariyer merkezi faaliyetlerinin desteklenmesi
      c) Mezun ilişkileri faaliyetlerinin desteklenmesi
      ç) Kalite güvence sistemlerinin desteklenmesi
d) Toplumsal Hizmet ve İş Birliği Faaliyetlerinin Desteklenmesi;
   1. Toplum sağlığı ve rehberlik faaliyetlerinin desteklenmesi
   2. Kampüs içi iş birliği projelerinin desteklenmesi
   3. Sosyal inovasyon ve girişimcilik projelerinin desteklenmesi
   4. Yaşam boyu öğrenme faaliyetlerinin desteklenmesi
e) Öğrenci Gelişim ve Uyum Faaliyetlerinin Desteklenmesi;
   1. Akran Danışmanlığı Faaliyetleri;
      a) Akademik danışmanlık faaliyetlerinin desteklenmesi
      b) Yeni öğrenci oryantasyon faaliyetlerinin desteklenmesi
      c) Çalışma grupları organizasyonunun desteklenmesi
   2. Uluslararası Öğrenci Entegrasyon Faaliyetleri;
      a) Kültürel oryantasyon faaliyetlerinin desteklenmesi
      b) Dil pratiği gruplarının desteklenmesi
      c) Kültürlerarası etkinliklerin desteklenmesi
   3. Kariyer Gelişim Faaliyetlerinin Desteklenmesi;
      a) Öz geçmiş hazırlama ve mülakat hazırlık desteği faaliyetlerinin desteklenmesi
      b) Staj ve iş başvuru süreç danışmanlığının desteklenmesi
      c) Kariyer planlama rehberliğinin desteklenmesi
f) Dijital Dönüşüm ve İnovasyon Faaliyetlerinin Desteklenmesi;
   1. Dijital İçerik Geliştirme;
      a) E-öğrenme materyalleri hazırlama faaliyetlerinin desteklenmesi
      b) Multimedya içerik üretiminin desteklenmesi
      c) Uzaktan eğitim altyapısının desteklenmesi
   2. Teknoloji Destek Hizmetlerinin Desteklenmesi;
      a) Öğrenci yardım masası operasyonlarının desteklenmesi
      b) Siber güvenlik izleme faaliyetlerinin desteklenmesi
      c) Teknoloji eğitim programlarının desteklenmesi
g) Girişimcilik Ekosistemi Faaliyetlerinin Desteklenmesi;
   1. Kuluçka Merkezi Operasyonları;
      a) Girişimci adayı mentörlüğü faaliyetlerinin desteklenmesi
      b) İş planı geliştirme desteği faaliyetlerinin desteklenmesi
      c) Startup etkinlikleri organizasyonunun desteklenmesi
   2. Teknoloji Transfer Ofisi Faaliyetleri;
      a) Üniversite-sanayi iş birliği faaliyetlerinin desteklenmesi
      b) Patent ve fikri mülkiyet süreçlerinin desteklenmesi
      c) Teknoloji ticarileştirme faaliyetlerinin desteklenmesi

Banka Promosyon İhalesi

Üniversitemizin mevcut banka promosyonu anlaşması 08.12.2025 tarihinde sona ereceğinden; 27.10.2025 Pazartesi günü saat 14.00’te Rektörlüğümüz Senato Salonu’nda banka promosyonu ihalesi gerçekleştirilecektir.

Banka promosyonu ihalesine BDDK bankacılık lisansına ve şartnamede belirtilen hususlarda yeterliliğe sahip tüm bankalar katılabilecektir.

Konuyla ilgili şartname ve sözleşme tasarısı bankaların ilgili şubelerine gönderilecektir. Talep edilmesi hâlinde söz konusu belgeler Rektörlüğümüz İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığından ücretsiz olarak temin edilebilecektir.

İlham Veren Bilim Kadınları

Dokuz Eylül Üniversitesi Fen Fakültesi olarak, bilim dünyasında kadınların öncü ve ilham verici rolünü vurgulamak amacıyla düzenlediğimiz etkinlik kapsamında, Adnan Menderes Üniversitesi Fen Fakültesi Kimya Bölümü Öğretim Üyesi Sayın Prof. Dr. Deniz Aktaş Uygun, “İlham Veren Bilim Kadınları” konulu bir seminer verecektir.

Tüm akademik ve idari personelimiz ile öğrencilerimiz davetlidir.

📅 Tarih: 16 Ekim 2025
🕝 Saat: 14.30
📍 Yer: Dokuz Eylül Üniversitesi Fen Fakültesi Konferans Salonu

Fen Fakültesi Dekanlığı 

LÖSEV’de Gönüllülük Semineri

Fakültemiz Sosyal Sorumluluk Komisyonu etkinlikleri kapsamında 23 Ekim 2025 Perşembe günü saat 13.00’te Ömer Köse Salonu’nda Lösemili Çocuklar Sağlık ve Eğitim Vakfı (LÖSEV) çalışmalarına ışık tutmak ve toplumda farkındalık oluşturmak amacıyla, Fen Fakültesi olarak bir bilgilendirme semineri düzenliyoruz. Bu seminerde, LÖSEV’in lösemi ve kanser hastalarına yönelik yürüttüğü yaşamsal faaliyetler ile birlikte, sizlerin de kolaylıkla dahil olabileceği gönüllülük ve destek imkânları hakkında detaylı bilgi paylaşılacaktır. Bir çocuğun hayatına umut olmanın yollarını öğrenmek ve sosyal sorumluluk bilincimizi artırmak adına düzenlediğimiz bu önemli etkinliğe katılımınızı bekliyoruz. 
Katılımlarınızdan mutluluk duyacağımızı belirtir, sağlıklı ve bilimle dolu günler dileriz.
Fen Fakültesi Dekanlığı

2025-YKS Ek Yerleştirme Sonucu ile Yerleşen Adayların Dikkatine!

2025-YKS Ek Yerleştirme sonucu ile Üniversitemize yerleşen adaylar için 2 farklı kayıt yöntemi bulunmaktadır.

 

1- E-devlet üzerinden elektronik kayıt (Sağlık raporu istenilen programlar hariç)

2- Üniversitemizde yüz yüze kayıt

 

Kayıt şekillerinden sadece birinin tercih edilmesi gerekmektedir.

 

“Elektronik Kayıt Yapacak Adaylar İçin Kayıt Rehberi (E-Devlet)” ne ulaşmak için tıklayınız

Elektronik kayıt işlemleri 12 Ekim 2025 tarihi saat: 23.59 da sona erecektir.

 

“Yüz Yüze Kayıt İşlemleri İçin Kayıt Rehberi (DEÜ-Kayıt)” ne ulaşmak için tıklayınız

Yüz yüze kayıt yöntemi ile Üniversitemiz birimlerinde yapılan kayıt işlemleri 17 Ekim 2025 tarihi saat: 17.30 da sona erecektir.

 

Öğrenci numaranızı https://ogrbasvuru.deu.edu.tr/OgrNoSorgulama.php adresi üzerinden öğrenebilirsiniz.

 

Kesin kayıt durumunuzu https://debis.deu.edu.tr/DEUWeb/kayit_onay_durumu/index.php adresi üzerinden öğrenebilirsiniz.

 

Birim iletişim bilgilerine ulaşmak için tıklayınız