DERS ADI

: TÜRKİYE'NİN BEŞERİ COĞRAFYASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
COĞ 3005 TÜRKİYE'NİN BEŞERİ COĞRAFYASI ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT RAZİYE ÇAKICIOĞLU OBAN

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Türkiye nüfusunun temel özelliklerini öğrenebilme ve sürdürülebilir kalkınma açısından bir yerin nüfus özelliklerini bilmenin planlama için önemini kavrayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye Beşeri Coğrafyası dersine ilişkin temel kavram bilgisini bilir.
2   Türkiyede Beşeri Coğrafyanın gelişimini ve gelişime katkıda bulunan kişi ve olayları bilir.
3   Türkiyede Nüfus konusuna ilişkin temel konuları (nüfusun önemi, nüfus sayımları ve sonuçları, nüfus değişiminin nedenleri ve sonuçları, nüfusun dağılışı, yoğunluğu, gelecekte Türkiye nüfusu, doğumlar, ölümler, hane sayısı ve büyüklüğü, cinsiyet yapısı, eğitim ve kültürel özellikleri) öğrenir ve bu konulara ilişkin şekil, grafik, harita üretebilir.
4   Göç hareketlerine ilişkin analiz yapabilir.
5   Türkiye nüfus politikalarını süreç içerisinde değerlendirebilir, sorunlara çözüm bulabilecek bilgi ve beceriye sahip olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarihsel Süreçte Türkiye Beşeri Coğrafyasının Gelişimi
2 Türkiyenin Nüfusu (Nüfusun Önemi, Nüfus sayımları ve Nüfus Değişimi-nedenleri, sonuçları)
3 Türkiyenin Nüfusu (Türkiyede Nüfusun Coğrafi Dağılışı, Nüfus Yoğunlukları)
4 Türkiyenin Nüfusu (Gelecekte Türkiye Nüfusu, Komşularına Göre Türkiyenin Nüfusu)
5 Türkiyenin Nüfusu (Doğumlar ve ölümler, Hane sayısı ve büyüklüğü)
6 Türkiyenin Nüfusu (Cinsiyet ve yaş yapısı, din ve dil özelikleri)
7 ARA SINAV
8 Nüfus Politikaları / Siyasetleri
9 Türk Nüfusunda Göç Hareketleri (Dıştan İkinci Anayurda Göçler)
10 Türk Nüfusunda Göç Hareketleri (Dıştan İkinci Anayurda Göçler)
11 Türk Nüfusunda Göç Hareketleri (Anayurttan Dış Ülkelere Göçler)
12 Türk Nüfusunda Göç Hareketleri (Anayurttan Dış Ülkelere Göçler)
13 Göç hareketlerine ilişkin belgesel
14 Türkiye Nüfusunun Sorunları ve Çözüm Önerilerinin Değerlendirilmesi
15 YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Atalay, İbrahim. (2005). Türkiyenin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası, İnkılâp Yayınları, İstanbul.
Atalay, İbrahim. (2005). Genel Beşeri ve Ekonomik Coğrafya, Mete Basım Yayıncılık, İzmir.
Oban, Raziye (2000 ). İzmir Anakente Bağlı Kır Yerleşmelerinin Kır-Kent Bütünleşmesindeki Konumları Ve Yapısal Analizi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
Tunçdilek, Necdet (1988). Dünya Nüfus Dinamiği. İ.Ü. Yay.No: 3501. İstanbul.
Tümertekin, Erol (1994). Beşeri Coğrafyaya Giriş, İstanbul Üniversitesi Yayınları No:3819, İstanbul.
Tümertekin, Erol - ÖZGÜÇ, Nazmiye. (2004). Beşeri Coğrafya (İnsan. Kültür. Mekân), Çantay Kitabevi, İstanbul.
Tanoğlu, Ali (1969). Beşeri Coğrafya Nüfus Ve Yerleşme, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, gezi gözlem, seminer/kaynak inceleme, internet, çeşitli kurum, kuruluş ve öğretim elemanları ile görüşme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

raziye.oban@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler
Sayısı
Süresi
(saat)
Toplam İş Yükü
(saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Arazi çalışması 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.55