DERS ADI

: DENEYSEL EDEBİYAT

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 4024 DENEYSEL EDEBİYAT SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MUHAMMET DAMAR

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilerin yazın ve sanatı yalnızca anlatı bağlamında değil, techné (tekniği olan bilişsel bir aktivite) olarak algılamasını ve bu tür örnekleri yorumlayabilmesini amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencilerin dil odaklılık kavramını tartışabilmesi
2   Dünya deneysel yazınında karşılaştırmalı tartışmalar yapabilmesi
3   Dijital poetika hakkında bilgi sahibi olması
4   Deneysel yapıtları yorumlamak geleneksel yapıtları yorumlamak arasındaki farkı kavrayabilmesi
5   Metin incelemesi yapabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı: Kapsam ve amaç Tartışma
2 Dil odaklı yazın nedir Okuma ve Tartışma
3 Emily Dickinson ve Gertrude Stein ın dil odaklı yazın anlayışı Okuma ve Tartışma
4 Emily Dickinson ve Gertrude Stein ın dil odaklı yazın anlayışı Okuma ve Tartışma
5 Rus futurist şiiri Okuma ve Tartışma
6 Ezra Pound, Louis Zukofsky ve James Joyce: Karşılaştırmalı bir okuma Okuma ve Tartışma
7 Kurt Schwitters ve Jackson MacLow Okuma, dinleme ve Tartışma
8 Ara sınav Yazılı Değerlendirme
9 L=A=N=G=U=A=G=E: Bruce Andrews ve Charles Bernstein Okuma ve Tartışma
10 Kanada dil odaklı yazını BpNichol, Bill Bisset ve Christian Bok Okuma, dinleme ve Tartışma
11 Kanada dil odaklı kadın yazını: Nicole Brossard Okuma ve Tartışma
12 Amerikan dil odaklı postfeminist kadın yazını Susan Howe ve Anne Carson Okuma ve Tartışma
13 Etnik deneysel yazın Nathaniel Mackey den seçmeler Okuma ve Tartışma
14 Genel Değerlendirme Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Language Poetry, Linda Anderson
How to Write, Gertrude Stein
Electronic Poetry Center & Pennsound & Ubuweb

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler: Kuramsal bilgiler ve tarihsel süreç öğrencilere aktarılarak ele alınan yapıtların hangi kapsamlarda tartışılabileceği anlatılacaktır.
Tartışma: Öğrencilerin yapıtlar hakkındaki fikirlerini paylaşmaları, yeni fikirler üretmeleri ve derse aktif katılımlarını sağlar.
Görsel ve işitsel metinler: Öğrencilerin geleneksel metinler dışındaki deneysel metinleri tanımalarını sağlar
Ödev: Öğrencilerin seçecekleri bir deneysel metnin incelemesini yapmalarını içermektedir.
Kısa sınav: Sınıf tartışmalarına katılacak şekilde ön okumaların yapılıp yapılmadığını ölçer
Vize: Dönemin ilk yarısındaki performansın değerlendirilmesi
Final: Dönemin tümündeki performansın değerlendirilmesiVize

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev/DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.30 +FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 +OD * 0.30 +BUT * 0.40

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Bu ders sonunda öğrenciler,
1. Deneysel yazın ve geleneksel yazın farkını kavrayabilecek
2. Deneysel yazın içindeki akımları tartışabilecek
3. Yeni bir poetika anlayışına sahip olabilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %70 katılım zorunludur.
Öğrencilerin derse ilgili haftanın metnini okumuş ve tartışmaya hazır gelmeleri gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr.Arsev Ayşen Arslanoğlu
E-posta: arsev@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler
Sayısı
Süresi
(saat)
Toplam İş Yükü
(saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.134
ÖK.25
ÖK.3
ÖK.45
ÖK.5