DERS ADI

: PAZARLAMA İLKELERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MRK 2001 PAZARLAMA İLKELERİ ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme (İng-A)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR MUSTAFA TANYERİ

Dersi Alan Birimler

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret (İng)
İşletme (İng-A)
Turizm İşletmeciliği (İng)

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilerin işletme içinde pazarlamanın toplumsal ve ekonomik rolleri, işlevleri, kavramları ve stratejilerini genel olarak anlamalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Bu dersin amacı, öğrencilerin pazarlama yöneticilerinin rolünü, planlarını nasıl yaptıklarını, uyguladıklarını ve kontrol ettiklerini, ne tür kararlar verdiklerini ve pazarlama karmasını nasıl yönettiklerini anlamalarını sağlamaktır. Pazarlama karması, pazarlama yöneticilerinin üzerinde doğrudan kontrolü olan tek araç olduğu için öğretim üyesi, 4P ile ilgili stratejilerin ayrıntılarını tartışacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İşletme içinde pazarlamanın temel kavramlarını ve stratejilerini anladıklarını göstermeleri
2   Çevreye ve müşteri haklarına saygı duymak için pazarlama ahlakını anladıklarını göstermeleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 ÜNİTE 1: Pazarlama: Karlı Müşteri İlişkilerinin Yönetimi
2 ÜNİTE 3: Pazarlama Çevresi
3 ÜNİTE 5: Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı
4 ÜNİTE 6: İşletme Pazarları ve Endüstriyel Müşteri Davranışı
5 ÜNİTE 7: Pazar Bölümlemesi, Hedef Pazar Belirleme ve Konumlanma
6 ÜNİTE 8: Ürün, Hizmet ve Markalama Stratejisi
7 ÜNİTE 8: Ürün, Hizmet ve Markalama Stratejisi
8 ÜNİTE 10: Ürünleri Fiyatlandıma: Fiyatlandırmada Dikkate Alınan Faktörler ve Fiyatlandırma Yaklaşımları
9 ÜNİTE 11: Ürünleri Fiyatlandırma: Fiyatlandırma Stratejileri
10 ÜNİTE 12: Pazarlama Kanalları ve Tedarik Zinciri Yönetimi
11 ÜNİTE 14: Bütünleşik Pazarlama İletişimi Stratejisi
12 ÜNİTE 19: Küresel Pazar ÜNİTE 20: Pazarlama Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kotler, Philip & Armstrong, Gary (2010), Principles of Marketing, Prentice Hall, Inc., New Jersey, 13th Edition.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1.Ders anlatma
2.Quizler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 KSN KISA SINAV
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + KSN * 0.20 + YYS * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + KSN * 0.20 +BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize sınavı
Öğrenciler, yazılı ve test soruları içeren bir vize sınavı aracılığıyla kavram ve teori bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.
2. Kuizler (2 X 10 puan)
Öğrenciler, dönem boyunca test tipi kuizler aracılığıyla kavram ve teori bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.
3. Final Sınavı
Öğrenciler, yazılı ve test soruları içeren bir sınav aracılığıyla kavram ve teori bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Quizler için hiçbir mazeret kabul edilmeyecektir. Quizlerin telafisi olmayacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Öğrenciler, dersin %70' ine katılacaktır.
2. Her türlü intihal için disiplin soruşturması ile sonuçlanacaktır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.tanyeri@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler
Sayısı
Süresi
(saat)
Toplam İş Yükü
(saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 5 10
Vize Sınavı 1 1 1
Diğer Kısa Sınav 2 1 2
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 131

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.154
ÖK.23