DERS ADI

: AVRUPA ÜLKELERİNDE KORUMA YAKLAŞIMLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5067 AVRUPA ÜLKELERİNDE KORUMA YAKLAŞIMLARI SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT MÜJGAN KARATOSUN

Dersi Alan Birimler

Restorasyon Doktora
Restorasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı ülkeden ülkeye farklılık gösteren yaklaşımların öğrenciye aktarılması ve böylece batılı ülkelerdeki koruma pratiğine ilişkin durumun saptanmasıdır. Ders kapsamında Batı ve Doğu Avrupa ülkelerindeki koruma yaklaşımları aktarılacak, Türkiye'deki uygulamalarla karşılaştırmalı değerlendirmeler ise öğrenci sunumları ile gerçekleştirilmesi istenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Avrupa ülkelerindeki koruma yaklaşımlarını tartışabilme.
2   Türkiye'deki ve Avrupa'daki örneklerin karşılaştırılmalı olarak değerlendirebilme.
3   Koruma ile ilgili uluslararası kurumlar ile ilgili kronolojik bilgi aktarabilme.
4   Farklı Batı ülkelerindeki koruma mevzuatlarının irdeleyebilme.
5   Mevcut örnekleri mevzuatlar ile ilişkilendirilerek aktarabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Amaç ve Kapsamının aktarılması
2 Koruma ile ilgili uluslar arası tüzüklerin kronolojik sırayla kısaca aktarılması
3 İngiltere'deki koruma yaklaşımları
4 Fransa'daki koruma yaklaşımları
5 Almanya'daki koruma yaklaşımları
6 Sınav
7 İtalya'daki koruma yaklaşımları
8 Belçika'daki koruma yaklaşımları
9 İspanya'daki koruma yaklaşımları
10 Doğu Avrupa ülkelerindeki koruma yaklaşımları
11 Doğu Avrupa ülkelerindeki koruma yaklaşımları
12 Doğu Avrupa ülkelerindeki koruma yaklaşımları
13 Avrupa ülkelerinden örnek uygulamaların irdelenmesi
14 Avrupa ve Türkiye'deki uygulamaların örnekler üzerinden karşılaştırmalı irdelenmesi (öğrenci sunumları)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Karatosun, B. M., "Toplumsal Katılım ve Koruma: Mimari Mirasın Korunmasında Sivil Toplum Örgütlerinin Rolü", XX. Uluslararası Yapı ve Yaşam Kongresi, 218-223, 445-450, Bursa, 2008

Karatosun, B. M., "Industrial Heritage in Turkey and the Role of Different Institutions in Their Conservation", Industrial Heritage and Sustainable Development, 19-20, September, 2007. Prague/Czech Republic

Zengel, Rengin ve Bahtiyar, Müjgan, "20.Yüzyıl Mimari Mirası Koruma Ölçütlerinin Belirlenmesinde Analitik Bir Yaklaşım", XIII. Uluslararası Yapı ve Yaşam Kongresi (25-26 Mayıs 2001) ed. Timur Kaprol, TMMOB Mimarlar Odası Bursa Şubesi, 2003, s.57-62

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derse katılım, okuma ve tartışma, seminer.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YSS YIL SONU SINAVI
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav %40 ( ÖÇ1, ÖÇ3, ÖÇ4)
Final %60 (ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ1, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler
Sayısı
Süresi
(saat)
Toplam İş Yükü
(saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Ödev Hazırlama 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 2 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.111
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.411
ÖK.51