DERS ADI

: KÜRESEL PAZARLAMA STRATEJİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İUİ 7026 KÜRESEL PAZARLAMA STRATEJİSİ ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İşletmecilik Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ASIM GÜNAL ÖNCE

Dersi Alan Birimler

Uluslararası İşletmecilik Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

İşletmelerin pazarlama faaliyetlerinin sınır ötesi uygulamalarında başarılı
olabilmeleri için çevresel faktörlerin öneminin anlaşılması ve uluslararası pazarlama
stratejilerinin oluşturulması amaçlanmaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uluslararası pazarlama ile ilişkili kavramları anlayabilmek
2   İşletmelerin pazarlama stratejisi ve pazarlama karması unsurlarını tasarlayabilmek
3   Uygulanan uluslararası pazarlama strateji ve uygulamalarını analiz edebilmek ve yorumlayabilmek
4   Uluslararası işletmelerin pazarlama faaliyetlerinin etkinliğini değerlendirebilmek
5   Uluslararası pazarlama faaliyetleri ile ilgili uygulamalara ilişkin bilişsel deneyim kazanabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Dersin Tanıtımı
2 Uluslararası pazarlama kavramı ve uluslararası pazarlamaya giriş
3 Uluslararası pazarlama çevresi: küresel ekonomik çevre
4 Ekonomik çevre: Uluslararası pazarların ülkesel ve bölgesel Pazar karakteristikleri
5 Sosyal ve kültürel çevre
6 Politik ve yasal çevre
7 Küresel pazarlama stratejisi
8 Uluslararası pazarlama araştırması, uluslararası pazarlama faaliyetlerinin planlanması, organizasyonu ve kontrolü
9 Uluslararası ürün politikası
10 Uluslararası dağıtım politikası
11 Uluslararası tutundurma
12 Uluslararası fiyatlandırma
13 Uluslararası hizmetlerin pazarlanması
14 Sonuç ve Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

International Marketing, Vern Terpstra and Ravi Sarathy, Dryden Pres Series
Global Marketing, Warren J. Keegan and Mark S. Gren, Prentice Hall Education
Uluslararası Pazarlama Stratejisi, Frank Bradley, Çeviren: İçlem Er, Bilim Teknik Yayınevi
Stratejik Küresel Pazarlama, Elif Yayınevi, Editörler: Necdet Timur, Alparslan Özmen

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders tartışma yöntemi ve ya interaktif yöntem ağırlıklı olarak yürütülecektir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tüm öğrenme çıktıları ders sırasındaki interaktif anlatım süreci içerisinde
ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gunal.once@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders programına göre belirlenecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler
Sayısı
Süresi
(saat)
Toplam İş Yükü
(saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51