DERS ADI

: İLERİ HEYKEL TASARIM II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSR 5010 İLERİ HEYKEL TASARIM II SEÇMELİ 6 2 0 8

Dersi Veren Birim

Resim-İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT MELEK ŞAHAN

Dersi Alan Birimler

Resim-İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencinin gözlem, inceleme, araştırma, uygulama yoluyla yaratıcılığını geliştirmek; doğayı ve nesneleri yorumlayabilme yetisini güçlendirerek sezgi gücünü arttırmak, sanatçı eğitimci kişiliklerinin gelişimine katkı sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Üç boyutlu tasarım yapma.
2   Doğadan soyutlama ve yoruma dayalı uygulamalı çalışmalar yapma.
3   Heykel sanatında kullanılabilen malzeme ve teknik çeşitliliği bilme.
4   Heykel sanatının çağdaş yorumlama biçimlerini bilme.
5   Üç boyutlu biçimlendirme becerisine sahip olma.
6   Üç boyutlu algı düzeyi geliştirme.
7   Heykel sanatına özgü biçimlendirme dilini kullanabilme.
8   Çağdaş heykel yorumları üzerinde değerlendirme yapabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders ile ilgili genel bilgilerin verilmesi
2 Gelişen ve değişen kültürel yapının sanata yansımasının değerlendirilmesi
3 Gelişen ve değişen kültürel yapının sanata yansımasının değerlendirilmesi
4 Çağdaş heykel sanatında kullanılan malzeme, teknik ve yorumların örnek eserler üzerinde incelenmesi
5 Bireysel özgün çalışmaların yapılması
6 Bireysel özgün çalışmaların yapılması
7 Bireysel özgün çalışmaların yapılması
8 vize
9 Bireysel özgün çalışmaların yapılması
10 Çalışmaların değerlendirilmesi
11 Heykel sanatında kullanılan malzeme, teknik ve yorumların örnek eserler aracılığıyla incelenmesi
12 Heykel sanatında kullanılan malzeme, teknik ve yorumların örnek eserler aracılığıyla incelenmesi
13 Malzemeyi estetik forma dönüştürme
14 Malzemeyi estetik forma dönüştürme
15 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

BRUNEAU, P., TORELLI, M. Ve arkadaşları (1999). Sculpture From Antiquity To The Middle Ages. Köln: Taschen
CEYSON, B., BAUTİER, B.G.ve arkadaşları (1999). Sculpture From The Renaissance To Rhe Present Day. Köln: Taschen.
ATAKAN, N. (1998). Resimde ve Heykelde Alternatif Akımlar. İstanbul: YKY.
YILMAZ, M. (2006). Modernizmden Postmodernizme Sanat. Ankara: Ütopya Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yaratıcı özellik, sanatsal ifade, araştırma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

melek.sahan@ege.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler
Sayısı
Süresi
(saat)
Toplam İş Yükü
(saat)
Ders Anlatımı 14 6 84
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11111111111
ÖK.21111111
ÖK.31111111111
ÖK.411111111111
ÖK.51111111
ÖK.6111111111
ÖK.7111111111
ÖK.8111111111