DERS ADI

: YABANCI DİL II (ALMANCA)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDA 1014 YABANCI DİL II (ALMANCA) ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Yabancı Diller Yüksek Okulu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

OKUTMAN OZAN GÖKSU ZÖHRE

Dersi Alan Birimler

Seramik
Grafik
Piyano (Gitar)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Vurma Çalgılar)
Piyano Onarımı & Yapımı (POY)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Flüt)
Yaylı Çalgılar (Viyola)
Bale Dansçılığı
Dramatik Yazarlık-Dramaturgi
Kompozisyon
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Korno)
Tekstil ve Moda Tasarım
Resim
Piyano (Arp)
Fotoğraf
Tezhip
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Obua)
Kurgu Ses ve Görüntü Yönetimi
Eski Çini Ona.
Moda Giyim Tasarımı
Sahne Tasarımı
Eski Çini Ona.
Müzik Bilimleri
Film Tasarım ve Yazarlık
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Trombon)
Aksesuar Tasarımı
Tekstil Tasarımı
Sinema ve Televizyon
Oyunculuk
Tekstil
Opera
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Fagot)
Halı Kilim Eski Kumaş Desen
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Tuba)
Grafik Tasarımı
Piyano (Piyano)
Yaylı Çalgılar (Keman)
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Heykel
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Klarinet)
Müzik Teknolojisi
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Seramik ve Cam Tasarımı
Halı Kilim Eski Kumaş Desen
Yaylı Çalgılar (Kontrabas)
Yaylı Çalgılar (Viyolonsel)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Trompet)
Tezhip
Grafik Resimleme ve Baskı

Dersin Amacı

Öğrencilere günlük ve akademik yaşantılarında kullanabilecekleri Almanca bilgisi kazandırmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencilerin almanca yazıları okuyabilme becerisi kazanması
2   Öğrencilerin almanca konuşabilme becerisi kazanması
3   Öğrencilerin almanca yazma becerileri kazanması
4   Öğrencilerin almanca anlayabilme becerileri kazanması
5   Öğrencilerin günlük hedef dildeki ifadeleri anlayabilme kullanabilme becerileri kazanması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yetenek ve amaçları ifade etme, Geçmişte yaşanan olayları bildirme
2 Modalfiiller, Cümle yapıları, `haben ve `sein fiillerinin geçmiş zaman yapıları (Perfekt)
3 İstekleri ifade etme, Geçmiş zamanda yazılan kısa ve basit metinleri anlama, Öğrenim hedefleri ve alışkanlıkları hakkında konuşma
4 Meslekler, Talimat verme ve öneri sunma, Kurallar hakkında konuşma
5 Vücut bölümleri (Organlar), Kişi tasviri
6 Kelime türetme, `haben ve `sein fiillerinin geçmiş zaman yapıları (Präteritum), Emir cümleleri
7 Mektup yazma, Randevu oluşturma
8 Otel resepsiyonundaki konuşmalar: Soru sorma, Açıklama ve yardım isteme vb.
9 Yarıyıl Vize Sınavı
10 Yol sorma ve tasvir etme, Trafik araçları, Rica ve talepleri ifade etme
11 Yer ve zaman bildiren Präpositionlar, Konjunktiv II, Farklı önek alan fiiller
12 Mesaj yazma, Bilgi içeren metinleri anlama, Telefon konuşmalarını ve anonsları anlama
13 Kıyafetler, Beğeni ve hoşnutsuzluk bildirme, Tarihi sorma ve söyleme
14 Yarıyıl Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Gramer, kelime bilgisi, okuma ve dinleme etkinlikleri, iletişimsel yaklaşım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrencilerin günlük ifadeleri ve basit kullanımları anlayıp kullanabilmeleri
2. Öğrencilerin, karşısındaki kişinin yavaş ve anlaşılır bir biçimde konuşması halinde söylenenleri anlaması
3. Öğrencilerin günlük okuma ödevlerini yapabilmeleri
4. Öğrencilerin temel seviyede soruları anlayıp cevaplandırabilmeleri

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin derslerin % 70'ine katılımı zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler
Sayısı
Süresi
(saat)
Toplam İş Yükü
(saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 40

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1333333333333333
ÖK.2333333333333333
ÖK.3333333333333333
ÖK.4333333333333333
ÖK.5333333333333333