DERS ADI

: PEDİATRİK NÖROLOJİDE FİZYOTERAPİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTN 5053 PEDİATRİK NÖROLOJİDE FİZYOTERAPİ SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Nörolojik Fizyoterapi - Rehabilitasyon Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ARZU GENÇ

Dersi Alan Birimler

Nörolojik Fizyoterapi - Rehabilitasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

lokomotor sistem gelişimini etkileyen hastalıklarda koruyucu, tedavi edici ve destekleyici fizyoterapi yaklaşımlarının geliştirilmesi ve uygulanmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Doğumsal, neonatal, nörolojik ve edinsel nörolojik hastalıklarda fizyoterapi yaklaşımlarını bilir
2   Obes çocuklarda fizyoterapi yaklaşımlarını bilir
3   Özürlü ve sağlıklı çocuklarda fizyoterapi yaklaşımlarını bilir
4   Lokomotor sistemi etkileyen hastalıklarda değerlendirme yaklaşımlarını bilir.
5   Lokomotor sistemi etkileyen hastalıklarda koruyucu, tedavi edici ve destekleyici fizyoterapi yaklaşımlarını bilir ve uygular.
6   Kanıta dayalı uygulamaları bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş ve konu paylaşımları
2 Doğumsal nörolojik hastalıklarda fizyoterapi yaklaşımları
3 Doğumsal nörolojik hastalıklarda fizyoterapi yaklaşımları
4 Doğumsal edinsel muskuloskeletal hastalıklarda fizyoterapi yaklaşımları
5 Doğumsal edinsel muskuloskeletal hastalıklarda fizyoterapi yaklaşımları
6 Neonatal fizyoterapi yaklaşımları Özürlü çocuklarda fizyoterapi yaklaşımları
7 Neonatal fizyoterapi yaklaşımları
8 Neonatal fizyoterapi yaklaşımları
9 Neonatal fizyoterapi yaklaşımları
10 Obes çocuklarda fizyoterapi yaklaşımları
11 Özürlü çocuklarda fizyoterapi yaklaşımları
12 Sağlıklı çocuklarda fizyoterapi yaklaşımları
13 Kanıta dayalı uygulamalar
14 Literatür çalışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yardımcı kaynaklar: Elektronik dergi ve kitaplar
Suzann K. Campbell, Robert J. Palisano, Darl W. Vander Linden. Physical therapy for children. Third edition, Elsevier saunders, 2011
Yardımcı kaynaklar:
Physical Therapy for children. Suzan K. Campbell. Second edition, Saunders, 2000
Pediatric Physical therapy. Jan S. Tecklin. Fourth Edition, 2008, Lippincott Williams&Wolters Kluwer business

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

SUNUMLokomotor sistemi etkileyen hastalıklarda koruyucu, tedavi edici ve destekleyici fizyoterapi yaklaşımlarını bilir ve uygular. Lokomotor sistemi etkileyen hastalıklarda koruyucu, tedavi edici ve destekleyici fizyoterapi yaklaşımlarını bilir ve uygular.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS BNS ODV* 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonuBaşarıNotu ODV * 0.40 + BUT* 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler
Sayısı
Süresi
(saat)
Toplam İş Yükü
(saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 1 14
Sunum Hazırlama 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Ödev Hazırlama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Kitap Okuma 14 1 14
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11111
ÖK.21111
ÖK.31111111
ÖK.411111111
ÖK.51111111
ÖK.61111111