DERS ADI

: KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TKY 7006 KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Kalite Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT AYSUN KAPUÇUGİL İKİZ

Dersi Alan Birimler

Kalite Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Dünyada ve ülkemizde uygulama alanı bulan kalite yönetim sistemleri ile birlikte ürün belgelendirme ve bu sistemlere dayalı olarak yerel kullanımı bulunan standartları tanıtmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Kalite yönetim sistemi ve felsefesini anlatmak
2   2. Kalite yönetim sistemi standartlarına hakim olmak
3   3. Kalite yönetim sisteminin bir firmada uygulanabilirliğini açıklamak.
4   4. Bir kuruluşta kalite yönetim sistemi kurabilmek.
5   5. Bir kuruluşta kalite ile ilgili hedefleri oluşturabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 KALİTE KAVRAMI VE KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
2 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ - KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ İLİŞKİSİ- KALİTE YÖNETİMİNİN 8 PRENSİBİ
3 TEMEL KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ OLAN ISO- 9001:2008 TANITIMI VE YORUMLAMASI: MADDE 1-4
4 TEMEL KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ OLAN ISO- 9001:2008 TANITIMI VE YORUMLAMASI: MADDE 5
5 TEMEL KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ OLAN ISO- 9001:2008 TANITIMI VE YORUMLAMASI: MADDE 6
6 TEMEL KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ OLAN ISO- 9001:2008 TANITIMI VE YORUMLAMASI: MADDE 7
7 TEMEL KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ OLAN ISO- 9001:2008 TANITIMI VE YORUMLAMASI: MADDE 8
8 ARA SINAV
9 ISO 9001:2008 VE ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ (ISO-EN 14001:2004) KARŞILAŞTIRMASI
10 ISO 9001:2008 VE OHSAS (ISO 18001) KARŞILAŞTIRMASI
11 ISO 16949 OTOMOTİV KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ TANITIMI
12 TSE STANDARTLARI(ULUSAL) CE,VDE-GS,GOST-R,CCC, ETL,e; vb gibi FARKLI ULUSLARA AİT YEREL STANDARTLARIN TANITIMI
13 ISO 17025/17024 vb gibi LABORATUVAR STANDARTLARI
14 ISO 27001 BİLGİ YÖNETİMİ STANDARTI VE BENZERLERİ SAĞLIKTA AKREDİTASYON
15 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ DÖKÜMANTASYON
16 FİNAL SINAVI (Araştırma Geliştirme Harcamaları ile Rekabetin Geliştirilmesine Yönelik Yeni Dinamikler)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Barrie G.Dale, Ton van der Wiele, Jos van Iwaarden. Managing Quality, Fifth Edition, 2007,Blackwell Publishing
David Hoyle, ISO 9000 Quality Systems Handbook - updated for the ISO 9001:2008 standard, Sixth Edition: Using the standards as a framework for business improvement,
David Hoyle, Quality Management Essentials, 2007, Elsevier Limited
TS EN ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemleri - Şartlar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- Anlatım Metodu,
2-Uygulamalarla Gösterme Metodu 3-Öğrencilerin Vaka Sunumları. 4-Belirlenen Vakaların Tartışılarak Analizi Metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.50 + YYS* 0.50
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + BUT* 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Dersler, ek açıklamalar ve örneklerle önemli ölçüde pekiştirildiği bir ortamda kalite yönetim sistemi ile ilgili kavramların ve standartların aktarımına yöneliktir.
2. Her öğrencinin, bir kuruluşta Kalite Yönetim sistemini kurmak ve uygulayabilmek için gerekli kavram ve becerileri geliştirebilecekleri çeşitli ödevler, okumalar, vaka analizleri ve sunumlar yapması gerekmektedir. Her hafta ilerlendikçe ve yeni kavram ve boyutlar tanıtıldıkça öğrenciler bunlarla ilgili çalışmalar yapacakladır. Dönem sonunda öğrenciler, bir kuruluşta bir kalite yönetim sisteminin kurulum aşamalarına ilişkin tüm
gereklilikleri kapsamlı bir şekilde kavramış olmaları beklenmektedir.
3.Sınavlar, sınıf materyallerini kapsayacak ve ödev olarak verilen alıştırmalar, sınıf materyallerindeki ve sınıfta işlenen ek öğelere benzer soruları içerecektir.
4. Dönem içinde yapılan tüm çalışmalar bilimsel ilkelere uygun şekilde hazırlanmış bir rapor olarak teslim edilmelidir. Ayrıca öğrenci sunumları da, öğrencilerin yaptıkları çalışmalarda edindikleri kavram ve bilgileri uygun şekilde aktarma yetkinliklerini geliştirecektir.
5. Çalışma raporları, dersin öğretim üyesi tarafından notlandırılacak ve raporlar, konunun açık şekilde anlaşılmış olması, ele alış ve tartışmanın özgünlüğü, rapor içeriğinin kapsamlılığı ve derinliği, netlik ve organizasyon, format, noktalama, gramer gibi sunum mekanikleri ve görsellerin kaliteleri üzerinden değerlendirilecektir.
6. İki not arasındaki sınırda olan öğrenciler için iyi bir katılım, notunuzu bir üst düzeye taşıyabilir. Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (i) derslere katılım durumuna, (ii) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve (iii) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Derse katılmamış olmak ödevlerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd.Doç.Dr. Aysun KAPUCUGİL İKİZ
İşletme Fakültesi İşletme Bölümü (İng)
aysun.kapucugil.deu.edu.tr
oda # 126/A
Ofis tel: 232.3018286

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe günü - saat 14.30 - 16.00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler
Sayısı
Süresi
(saat)
Toplam İş Yükü
(saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 3 20 60
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1533234
ÖK.24322333
ÖK.34432323434
ÖK.44432334
ÖK.5544343324