DERS ADI

: BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBÖ 3009 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT GÜL ÜNAL ÇOBAN

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının bilimsel araştırma yapabilmek için gerekli olan bilgi ve becerileri kazanmasının sağlanması. Bu doğrultuda, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması konularında yeterliliklerinin sağlanması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri anlama ve uygulama
2   Bilimsel araştırma yapma ve araştırma sonuçlarını değerlendirip sunabilme
3   Bilimsel araştırma tasarlama becerisine sahip olma
4   Bilimsel araştırma yapabilme becerisine sahip olma
5   Bilimsel araştırma sunma becerisine sahip olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilimsel araştırmanın türleri- Bilimsel yöntem, Bilimin tarihsel gelişimi
2 Araştırma türleri
3 Problemi tanımlama
4 Örnekleme Yöntemleri
5 Veri Toplama Araçları
6 Güvenirlik ve geçerlik
7 Nicel Araştırmalar
8 Bilimsel araştırmanın türleri- Bilimsel yöntem, Bilimin tarihsel gelişimi
9 ARA SINAV
10 Deneysel desenler
11 Tarama araştırmaları
12 Nedensel karşılaştırma araştırmaları
13 Nitel araştırmalar
14 Gözlem, görüşme, içerik analizi
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Büyüköztürk, Ş. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara.
2.Çepni, S. 2007; Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Genişletilmiş 3. Baskı, Celepler Matbaacılık, Trabzon.
3.Karasar, N. 1999; Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 9. Basım, Ankara. 4.Hovardaoğlu, S. 2000; Davranış Bilimleri İçin Araştırma Teknikleri, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Proje Tabanlı Öğretim
2. Araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Bilimsel araştırmaya ilişkin bilgileri ara sınav ve final sınavı ile değerlendirilecektir.
2. Öğrencilerin araştırma uygulamaları ödev ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gul.unal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 4 1 4
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.134
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.454
ÖK.555