DERS ADI

: GK SEÇMELİ II (BİLİM TARİHİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SGK 4004 GK SEÇMELİ II (BİLİM TARİHİ) SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere farklı uygarlıklarda bilimin tarihsel gelişiminin nasıl gerçekleştiğini ve modern bilimin ortaya çıkışını hazırlayan tarihsel süreci öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Bilim tarihinin temel sorunlarını saptayabilme
2   2. Antikçağ ve Ortaçağ da farklı uygarlıklardaki bilimsel faaliyetleri listeleyebilme
3   3. Batı yı etkileyen önemli Müslüman bilim adamlarını tanıyabilme
4   4. Rönesans biliminin genel özelliklerini açıklayabilme
5   5. Modern bilimin genel özelliklerini açıklayabilme
6   6. Astronomi, fizik ve tıp gibi bilimlerin Antikçağdan Modern döneme geçirdiği dönüşümü yorumlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Gerekçesi ve Önemi Dersin Kural ve Gerekleri Bilim Tarihiyle İlgili Türkiye de ve Dünyada Yapılan Çalışmalar
2 Bilim ve Bilim Tarihi: Yöntemler Bilim Felsefesi
3 İlk Çağlarda Bilim: Çin, Hindistan ve Orta Asya
4 İlk Çağlarda Bilim: Mısır, Mezopotamya ve Anadolu
5 Hellenik Dönemde Bilim
6 Hellenistik Dönemde Bilim
7 Ortaçağ İslam Dünyasında Bilimsel Faaliyetler I: Matematik, Astronomi, Fizik
8 Ara Sınav
9 Ortaçağ İslam Dünyasında Bilimsel Faaliyetler II: Kimya, Biyoloji, Coğrafya, Tıp İslam Biliminin Batı ya Etkileri
10 Ortaçağ Batı Dünyasında Bilim
11 Rönesans ve Yeniçağda Bilim: 15 ve 16. Yüzyıllar
12 Rönesans ve Yeniçağda Bilim: 17 ve 18. Yüzyıllar (Aydınlanma Çağı)
13 Osmanlılarda Bilim
14 19. ve 20. Yüzyıllarda Batı da Bilim Cumhuriyet Döneminde Türkiye de Bilim
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Tekeli, Sevim; Kahya, Esin vd. (1997). Bilim Tarihi. Ankara: Doruk Yayımcılık
2. Yıldırım, Cemal (2009). Bilim Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi
3. Whitfield, Peter (2008). Batı Biliminde Dönüm Noktaları. İstanbul: Küre Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65