DERS ADI

: ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ - II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OFZ 3112 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ - II ZORUNLU 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR MUSTAFA EROL

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Fizik öğretiminde modern ve yaygın öğretim yöntem ve tekniklerini ve bunlara yönelik uygulama becerilerini kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fizik eğitiminde yaygın kullanılan öğretim yöntemlerini kavrayabilme
2   Fizik eğitiminde alternatif öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını kavrayabilme
3   Fizik öğretimi uygulamalarında güncel gelişme ve teknolojilerden yararlanabilme
4   Fiziğin farklı konularında, dönem boyunca gördüğü genel ve özel öğretim yöntemlerini içeren bir mikro öğretim uygulaması tasarlayabilme
5   Genel ve özel öğretim yöntemlerinin fizik öğretimine uygulandığı mikro öğretim uygulamalarını değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tartışma ve beyin fırtınası yöntemi ve mikro öğretim uygulamaları
2 Soru-Cevap ve Sokrates Yöntemi ve mikro öğretim uygulamaları
3 Laboratuvar ve gösteri yöntemi ve mikro öğretim uygulamaları
4 Problem çözme yöntemi ve mikro öğretim uygulamaları
5 Bilimsel süreç becerileri kullanımı ve mikro öğretim uygulamaları
6 Rol oynama ve drama yöntemleri ve mikro öğretim uygulamaları
7 Öğrenme istasyonları ve mikro öğretim uygulamaları
8 Ara Sınav
9 İşbirlikli öğrenme ve mikro öğretim uygulamaları
10 Probleme dayalı öğrenme ve mikro öğretim uygulamaları
11 Aktif öğrenme yöntemleri ve mikro öğretim uygulamaları
12 Aktif öğrenme yöntemleri ve mikro öğretim uygulamaları (devam)
13 Araştırmaya dayalı öğrenme ve mikro öğretim uygulamaları
14 Fizikte kavram öğretimi ve mikro öğretim uygulamaları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Karamustafaoğlu, O., Yaman, S. (2011). Fen Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri I-II (3. Baskı), Anı Yayıncılık, Ankara.
2) Çepni, S. (2010). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi (8.baskı), Pegem Akademi, Ankara.
3) YÖK/ Dünya Bankası, Fizik Öğretimi, Öğretmen Eğitimi Dizisi
4) Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme (3. Basım), İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Modern ve Yaygın Öğretim Yöntem ve Teknikleri, Mikro öğretim Yöntemi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev/Sunum ve Final sınavı öğrencinin başarı notunu belirler.

Değerlendirme Kriteri

Ödev/Sunum (%40)+ Final Sınavı (%60)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam önemlidir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serap.caliskan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders saatleri dışında

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 2 28
Final sınavına hazırlık 14 1,5 21
Ödev hazırlama 14 2 28
Sunum hazırlama 14 1 14
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.122314
ÖK.222314
ÖK.322314
ÖK.422314
ÖK.5223145522