DERS ADI

: ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OKE 3117 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT GÜLTEN ŞENDUR

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders, öğretmen adaylarının temel öğrenme ve öğretme teorilerini inceleme, eğitimde bu teorilerin uygulanabilirliğini tartışabilme ve bu teorilere dayalı öğretim uygulamaları önerebilme yeteneğine sahip olması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kimya eğitiminin amacını ve önemini açıklayabilme
2   Kimya eğitimindeki başlıca öğrenme ve öğretme teorilerini açıklayabilme.
3   Kimya eğitimindeki başlıca öğrenme ve öğretme teorilerini, kimyanın farklı konuları üzerinde uygulayabilme.
4   Kimya eğitiminde kullanılabilecek öğretim yöntem ve tekniklerin farkında olabilme
5   Özel öğretim yöntem ve tekniklerini kimyanın farklı konuları üzerinde uygulayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme, Öğretme ve Kimya öğretimi
2 Fen eğitiminde öne çıkan başlıca öğrenme teorileri
3 Piaget in öğrenme kuramı ve uygulamaları
4 Ausubel in anlamlı öğrenme kuramı ve uygulamaları
5 Bruner in öğrenme kuramı ve uygulamaları
6 Gagne nin öğrenme kuramı ve uygulamaları
7 Yapılandırmacı öğrenme kuramı, modelleri (3E, 4E, 5E, 7E) ve uygulamaları.
8 Vize
9 Yapılandırmacı öğrenme kuramı, modelleri (3E, 4E, 5E, 7E) ve uygulamaları.
10 Çoklu zeka kuramı ve uygulamaları
11 Bağlam temelli öğrenme ve uygulamaları
12 Öğretim yöntem ve teknikleri: Beyin fırtınası, tartışma,
13 Öğretim yöntem ve teknikleri: Rol yapma, demonstrasyon, soru-cevap
14 Öğretim yöntem ve teknikleri: Kavram karikatürleri, kavram haritaları.
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ayas, A., Çepni, S., Johnson, D. ve Turgut, M.F. 1997; Kimya Öğretimi, YÖK Yayını, Ankara
2. Açıkgöz, Ü.K. () Aktif Öğrenme, Eğitim Dünyası yayınları: İzmir
3. Çepni, S. (2007). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi, Pegem Akademi Yayıncılık: Ankara
4. Karamustafa, O., Yaman, S. (2006) Fen Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri I-II, Anı Yayıncılık: Ankara
5. Fen ve Teknoloji Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar. Editör: Özgür Taşkın, Pegem Akademi: Ankara (2008)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, düz anlatım, soru-cevap tekniği

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulten.sendur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1342
ÖK.2434
ÖK.35554443432
ÖK.43334
ÖK.553354443432