DERS ADI

: ALAN SEÇ. II (NANOTEKNOLOJİ VE KİMYASAL UYG.)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OKM 3128 ALAN SEÇ. II (NANOTEKNOLOJİ VE KİMYASAL UYG.) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT SİBEL KILINÇ ALPAT

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencileri nanoteknoloji ve nanoteknolojinin uygulama alanları konusunda bilgilendirmek, öğrencilere disiplinler arası çalışmaların önemini kavratabilmektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler nanoteknoloji ve uygulamaları hakkında fikir sahibi olabilme
2   Teknolojik gelişmeleri daha bilinçli takip edebilme
3   Disiplinler arası düşünme becerisine sahip olabilme
4   Nanoteknoloji ile ilgili güncel elektronik kaynakları araştırabilme
5   Sunum hazırlayabilir ve sunabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Nanoteknolojiye Giriş ve Önemi
2 Bilim ve Teknolojinin Gelişim Süreci
3 Türkiye de, Avrupa da ve Dünyada Nanoteknoloji
4 Nanomalzemelerin sentezi, karakterizasyonu ve uygulamaları
5 Nanoölçekte Ölçme ve İnceleme Yöntemleri
6 Taramalı Elektron Mikroskobu (SEM), Tranmission Elektron Mikroskobu (TEM), Atomik Kuvvet Mikroskobu (AFM) nun genel tanıtımı
7 Ara sınav
8 Sunum: Nanoteknolojinin tıp ve sağlık alanındaki uygulamaları
9 Sunum: Nanoteknolojinin malzeme ve imalat alanındaki uygulamaları
10 Sunum: Nanoteknolojinin Biyoteknoloji ve Tarım alanındaki uygulamaları
11 Sunum: Nanoteknolojinin çevre ve enerji alanındaki uygulamaları
12 Sunum: Nanoteknolojinin savunma alanındaki uygulamaları
13 Sunum: Nanoteknolojinin tekstil alanındaki uygulamaları
14 Nanoteknoloji alanında yapılmış çalışmaların incelenmesi ve kimyaya katkısının değerlendirilmesi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Ş. Erkoç, Nanobilim ve Nanoteknoloji,ODTÜ Yayıncılık, 2008
2) G.B. Sergeev, Nanochemistry, ISBN: 978-0-444-51956-6, Elsevier B.V., 2006
3) S.C. Tjong, Nanocrystalline Materials:Their Synthesis-Structure-Property Relationships and Applications, ISBN: 978-0-08-044697-4, Elsevier B.V., 2006

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sibel.kilinc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 15.00-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 83

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1555
ÖK.2532
ÖK.352
ÖK.425
ÖK.55355