DERS ADI

: ÖZEL ÖĞRETİM TÖNTEMLERİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BLÖ 3007 ÖZEL ÖĞRETİM TÖNTEMLERİ I ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TİJEN AKADA

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilere bilgisayar öğretmenliği alanında nesnelci yaklaşım çerçevesinde kullanılan Gagne nin 9 Öğretim Olayını uygulamak ve Gagne'nin 9 adımı uygulanarak anlatılan bir konuya motivasyon teorilerinden ARCS'in entegre edildiği bir bilgisayar öğretimi uygulaması gerçekleştirmelerini sağlamak öğretilmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Gagne öğrenme modelinde yer alan öğrenme çıktıları sınıflandırmasını yapabilme
2   Gagne'nin Modelinin dokuz aşamasını bilme
3   Bilgisayara ilişkin bir konu öğretirken Gagne nin 9 aşamalı modelini uygulayabilme
4   ARCS motivasyon teorisinin 4 aşamasını soyleyebilme
5   ARCS motivasyon teorisinin 4 asamasını bir bilgisayar konusu öğretimine entegre edebilme
6   ARCS motivasyon teorisinin 4 asamasını Gagne ile hazırladığı bir bilgisayar konusu öğretimine entegre edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, yol haritasının verilmesi, grupların oluşturulması
2 Öğrenme, teknik, yöntem ve strateji kavramları, Özel Öğretim Yöntemleri nedir, Öğrenmede Sistem Yaklaşımı nedir
3 Nesnelcilik ve Gagne nin Öğrenme Çıktıları Taksonomisinin tanıtılması
4 Gagne'nin 9 Öğretim Olayına giriş ve 1-2 olaylar ve örnekler ve örnek olmayanların incelenmesi
5 Gagne'nin 9 Öğretim Olayından 3-4 olaylar ve örnekler ve örnek olmayanların incelenmesi
6 Gagne'nin 9 Öğretim Olayından 5-6 olaylar ve örnekler ve örnek olmayanların incelenmesi
7 Gagne'nin 9 Öğretim Olayından 7-8 olaylar ve örnekler ve örnek olmayanların incelenmesi
8 Ara sınav
9 Gagne'nin 9 Öğretim Olayından 9. olayın ve örnekler ve örnek olmayanların incelenmesi ve genel uygulamalar
10 Motivasyon nedir ve Keller ve ARCS motivasyon modeli
11 ARCS'da Dikkat Çekme özelliğinin incelenmesi
12 ARCS'da Uygunluk özelliğinin incelenmesi
13 ARCS'da Güven özelliğinin incelenmesi
14 ARCS'da Tatmin özelliğinin incelenmesi
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Şahin, S. (2010) Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Özel Öğretim Yöntemleri I-II. Ankara: PegemA Akademi.
2. Altun, E. (2009) Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Özel Öğretim Yöntemleri I-II. Ankara: PegemA Akademi.
3. Oktaylar, H.C. (2011). KPSS Eğitim Bilimleri. Yargı Yayınevi.
Diğer ders materyalleri: Öğretim elemanı slaytları, geçmiş dönem öğrencilerinin hazırladıkları projeler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerden vize notlarina eklenmek uzere sunum yapmalari istenecektir. Öğretim üyesi ayrica kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, vize ve ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5 final sınavı ile ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri


Öğretim Görevlisi Tijen AKADA
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Hasan Ali Yücel Binası, Kat:3, Oda:313
35160 Buca/İzmir/ TURKEY
akada_2000@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Crş: 13.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 12 1 12
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Ödev hazırlama 1 30 30
Final 1 1 1
Proje 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.155
ÖK.25554
ÖK.345553454354
ÖK.45554
ÖK.54553354354
ÖK.655