DERS ADI

: TARİHSEL AÇIDAN AVRUPA'DA TÜRK İMGESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ESH 0030 TARİHSEL AÇIDAN AVRUPA'DA TÜRK İMGESİ SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Edebiyat Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET ALİ DEMİRBAŞ

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı
Arkeoloji
Müzecilik
Psikoloji (Türkçe)
Mütercim-Tercümanlık İÖ (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Türk Dili ve Edebiyatı (İ.Ö)
Türk Dili ve Edebiyatı
Mütercim-Tercümanlık (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Psikoloji
Arkeoloji (İ.Ö.)
Karşılaştırmalı Edebiyat
Sosyoloji (İ.Ö)
Sosyoloji
Felsefe
Dil Bilimi
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce)
Karşılaştırmalı Edebiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Tarihsel süreç içinde Avrupa da Türkiye ve Türklere yönelik bakış açısını, seyahatnameler, elçilik raporları, tiyatro eserleri vs. gibi çeşitli kaynaklara dayalı olarak ortaya koymaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   imge , öteki kavramlarını kullanır
2   Avrupa da, Türkleri konu alan literatürü tanır
3   Türklerin devlet yönetimi ile Avrupa da oluşan görüşleri öğrenir
4   Türklerin gündelik yaşamını Avrupalıların nasıl yorumladıklarını öğrenir
5   Günümüz Avrupa-Türkiye ilişkilerinin nasıl olması gerektiği hakkında çıkarsamalarda bulunur

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İmge tanımı üzerine Sunum
2 Toplumlar arası ilişkilerde öteki nin yaratılması Sunum
3 Avrupada Türklere yönelik genel literatür Sunum
4 Türklerin devlet yönetimi hakkında düşünceler Sunum
5 Türklerin devlet yönetimi hakkında düşünceler devam Sunum
6 Türklerin fetih politikaları hakkında düşünceler Sunum
7 Türklerin ordusu hakkında düşünceler Sunum
8 Vize sınavı
9 Türklerin yeme-içme gelenekleri hakkında düşünceler Sunum
10 Türklerin toplumsal ilişkileri hakkında düşünceler Sunum
11 Türklerin şehirleri hakkında düşünceler Sunum
12 Türklerin şehirleri hakkında düşünceleri-devam Sunum
13 Türkler hakkında basmakalıp düşünceler Sunum
14 Günümüzde Avrupa-Türkiye ilişkilerinin durumu ve geleceği Sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

AND, Metin, Tiyatro, Bale ve Opera Sahnelerinde Kanuni Sultan Süleyman İmgesi, İstanbul. 1999.
ARIKAN, Zeki, Avrupa da Türk İmgesi , Osmanlı, Cilt IX, (ed. Güler EREN), Ankara, 1999, ss. 81-93.
COŞAN, Leyla, 16. Yüzyılda Almanların Türklerden Korunmak İçin Yazdığı Dualar Tanrım Bizi Türklerden Koru, İstanbul, 2009.
KAZANCIGİL, Ali, Türkiye Üzerine Basmakalıp Düşünceler, (çev. Şirin TEKELİ), İstanbul, 2010.
KULA, Onur Bilge, Alman Kültüründe Türk İmgesi, Cilt I-III, Ankara, 1993-1997.
KULA, Onur Bilge, Batı Edebiyatında Oryantalizm, Cilt I-II, İstanbul, 2011.
KULA, Onur Bilge, Batı Felsefesinde Oryantalizm ve Türk İmgesi, İstanbul, 2010.
KUMRULAR, Özlem, Avrupa da Türk Düşmanlığının Kökeni Türk Korkusu, İstanbul, 2008.
KUMRULAR, Özlem, (ed.), Dünyada Türk İmgesi, İstanbul, 2011.
RİCCİ, Giovanni, Türk Saplantısı, Yeniçağ Avrupa sında Korku, Nefret ve Sevgi, İstanbul, 2005
ÜÇEL-AYBET, Gülgün, Avrupalı Seyyahların Gözünden Osmanlı Dünyası ve İnsanları (1530-1699), İstanbul, 2003

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize %40
Final %60

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-3: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mehmetali.demirbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55