DERS ADI

: MÜZE VE SANAT

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ESH 0041 MÜZE VE SANAT SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Edebiyat Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR REMZİ YAĞCI

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı
Arkeoloji
Psikoloji (Türkçe)
Mütercim-Tercümanlık İÖ (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Türk Dili ve Edebiyatı (İ.Ö)
Türk Dili ve Edebiyatı
Mütercim-Tercümanlık (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Psikoloji
Arkeoloji (İ.Ö.)
Karşılaştırmalı Edebiyat
Sosyoloji (İ.Ö)
Sosyoloji
Felsefe
Dil Bilimi
Tarih (İÖ)
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce)
Tarih
Karşılaştırmalı Edebiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı müzelerin kurumsal önemini ve müzelerde sergilenen sanat eserlerinin toplumun kültür, sanat-estetik seviyesini yükseltmesindeki katkısını karşılaştırmalı olarak irdelemektir .

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Müzelerin toplumsal ve kültürel yaşam için önemini tanımlayabilmesi
2   M işlev ve işleyişleri hakkında genel bir bilgi sahip olması
3   sanat türleri ve akımlarını açıklayabilmesi
4   Sanat eserlerini karşılaştırmalı bir şekilde tartışabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin amacı, yöntem, kaynakça
2 Müzeoloji ve Sanat ile ilgili kuramlar
3 Müze ve Modern Sanat
4 Müzecilik Tarihi
5 Türk Müzeciliği
6 Müze Mimarisi
7 Uygulamalı Müzecilik (Alan Çalışması)
8 Midterm
9 Romantizm
10 Realizm-- Neo Klasisizm
11 İzlenimcilik
12 Kübizm- Sürrealizm
13 Dışavurumculuk- Sembolizm- Fovizm
14 Fütürizm- Konstruktivizm
15 Final Sıınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bennett, Tony, The Birth of the Museum, London and New York: Routledge, 1995
Bourdieu, Pierre and Alain Darbel, The Love of Art: European Art Museums and their Public, trans. C. Beattie and N. Merriman, Cambridge: Polity Press, 1991.
Falk, John H. and Lynn D. Dierking, The Museum Experience, Washington, D.C.: Whalesback Books, 1992.
Prior, Nick, Museums and Modernity: Art Galleries and the Making of Modern Culture, Oxford: Berg, 2002.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunumlar ve ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Seçmeli ve klasik tarzda sorularla değerelendirme yapılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse katılım (%70) zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

remzi.yagci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45