DERS ADI

: BATI EDEBİYAT TARİHİNDE TEMEL AKIMLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ESH 0047 BATI EDEBİYAT TARİHİNDE TEMEL AKIMLAR SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Edebiyat Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR NEVZAT KAYA

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı
Arkeoloji
Müzecilik
Psikoloji (Türkçe)
Mütercim-Tercümanlık İÖ (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Türk Dili ve Edebiyatı (İ.Ö)
Türk Dili ve Edebiyatı
Mütercim-Tercümanlık (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Psikoloji
Arkeoloji (İ.Ö.)
Sosyoloji (İ.Ö)
Sosyoloji
Felsefe
Dil Bilimi
Tarih (İÖ)
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce)
Tarih

Dersin Amacı

Bu dersin amacı farklı dönemlere ait edebiyat akımlarını tanıtmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenci, farklı edebiyat akımlarını tanır.
2   Edebiyat akımlarının oluştuğu dönemlere ait özellikleri bilir.
3   Metin çözümlemelerinde farklı edebiyat akımlarına özgü motifleri ayırt eder.
4   Karşılaştırma zemininde edebiyat akımlarının fark ve benzerliklerini algılar.
5   Edindiği bilgileri metinler üzerinde uygular.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin Tanıtılması
2 Edebiyat Tarihinde Şekilcilik: Klasisizmler
3 Edebiyat Tarihinde Çözülmeler: Romantizmler
4 Edebiyat ve Çevre: Natüralizm
5 Edebiyat ve İman: Dini Edebiyat
6 Edebiyat Tarihinde Grotesk
7 Edebiyat Tarihinde Cinsiyet
8 Ara Sınav
9 Metin Analizi
10 Metin Analizi
11 Metin Analizi
12 Metin Analizi
13 Metin Analizi
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Hans Mayer: Weltliteratur: Studien und Versuche, Frankfurt a. M., 1989.
2. Jürgen Adam: Antithetische Kategorien als ein methodisches Mittel, Berlin, 2009.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem başında öğrencilere duyurulacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1. Vize sınavı, sınav tarihine kadar edinilen bilgi ve becerilerin kullanımına yönelik sorular üzerinden değerlendirilir.
2. Final sınavı, tüm dönem içi işlenilen konularla ilgili sorular üzerinden değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70ine katılım zorunludur.
2. Vize ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dönem başında öğrencilere duyurulacaktır.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında öğrencilere duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 93

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55