DERS ADI

: DÜNYA GÜNDEMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ESH 0005 DÜNYA GÜNDEMİ SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Edebiyat Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT İSMAİL YAVUZ BÜLENT UĞRASIZ

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji
Müzecilik
Psikoloji (Türkçe)
Mütercim-Tercümanlık İÖ (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Türk Dili ve Edebiyatı (İ.Ö)
Türk Dili ve Edebiyatı
Mütercim-Tercümanlık (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Psikoloji
Arkeoloji (İ.Ö.)
Karşılaştırmalı Edebiyat
Sosyoloji (İ.Ö)
Sosyoloji
Felsefe
Dil Bilimi
Tarih (İÖ)
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce)
Tarih
Karşılaştırmalı Edebiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Dünyanın içinde bulunduğu politik sorunlara ve bunun dünya barışını etkileyecek yanlarını tarihsel, ekonomik, ekoloji gibi günümüzün kilit kavramlarını kullanarak yaklaşmak, yorumlayabilmek gücüne erişmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dünyanın içinde bulunduğu önemli sorunları ayırt etmek
2   Dünyanın içinde bulunduğu politik, ekonomik, ekolojik bibi ana kavramlar üzerinden yaklaşmak
3   Dünyanın içinde bulunduğu sorunların geçmişini öğrenerek mevcut sorun hakkında fikir sahibi olmak
4   Bu mevcut sorunların uluslararası ilişkilere yansımasını kavrayabilmek
5   Bu sorunların dünya barışını etkileme yanlarını irdeleyerek çözüm üretebileceğimiz kuramsal temele eğilme gücünü kazanmaktır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Dünyanın içinde bulunduğu sorunları saptamak
3 Saptana sorunlar hakkında okunacak kaynaklara eğilmek
4 Sorunları öğrencilerin ilgi duydukları alnlar göz önüne alarak paylaştırmak
5 Dünya barışına tarite nasıl yaklaşıdığını tarihsel sıra içinde görmek
6 Barışa varmanın hukuksal yöntemleri
7 Barışa ulaşmanın siyasi yöntemleri
8 Ara sınav
9 Uluslararası ilişkilerde güç
10 İdealizm
11 Realizm
12 Güç Dengesinin tarihteki farklı anlamları
13 Paylaşılan konuların sunumu
14 Paylaşılan konuların sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ele alınacak spesifik soruna göre o konuya ilişkin kitaplara başvurmak
2. Baskın Oran (ed.), Türk Dış Politikası: Kurtuluşundan Bu Güne Olgular, Belgeler, Yorumlar Cilt I-II-III, İstanbul, İletişim yayınları, 2001.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Derse aktif katılım
2. Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 DK Derse Katılım
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.40 + DK * 0.10 + FN * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize
Ödev
Derse katılım
Final

Değerlendirme Kriteri

1. Dünyanın mevcut sorunlarını ayırt edebilmek
2. Bu sorunların bu günkü problemli hale gelmesindeki tarihsel, ekonomik gibi hangi anahtar kavram ile yaklaşmamız gerektiğine karar vermemiz
3. Bu gündemdeki sorunların dünya barışına etkisi bakımında değerlendirmesini yapabilmek

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunluluğu %70 dir.
Öğrencilerin derse gelmeden önce haftalık metni tartışmaya katılmaları için okumaları gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd.Doç.Dr. Bülent Uğrasız
Ofis: A/111

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 9:30-11.30 Arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55