DERS ADI

: YARGISIZ İLETİŞİM VE SEVGİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ESH 0067 YARGISIZ İLETİŞİM VE SEVGİ SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Edebiyat Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GAMZE ERDOĞAN

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı
Arkeoloji
Müzecilik
Psikoloji (Türkçe)
Mütercim-Tercümanlık İÖ (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Türk Dili ve Edebiyatı (İ.Ö)
Türk Dili ve Edebiyatı
Mütercim-Tercümanlık (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Psikoloji
Arkeoloji (İ.Ö.)
Karşılaştırmalı Edebiyat
Sosyoloji (İ.Ö)
Sosyoloji
Felsefe
Dil Bilimi
Tarih (İÖ)
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce)
Tarih
Karşılaştırmalı Edebiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Algıyı şekillendiren önemli bir unsur olarak ön yargıların kişilerarası iletişim süreçlerindeki yeri ele alınarak sevgi dili ile birlikte yargısız iletişimlere yaklaşmanın yollarını önermek. İnsanın var olma sorununun yanıtı olarak sevgiyi, kökenleri, diğer duygularla ilişkisi ve yöneltildiği nesneler üzerinden tanımlamak ve uygulamalar gerçekleştirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Sevgi dilini kullanarak yargısız iletişimler gerçekleştirebilme,
2   2. Sevgiyi kuramsal dayanaklarıyla birlikte tanımlayabilme,
3   3. Sevginin diğer duygularla ilişkisini kurabilme,
4   4. Kendini sevebilme ve değer verebilme,
5   5. Sevgi türlerini öğrenme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İletişim ve Algıyı Şekillendiren Bir Unsur Olarak Önyargılar
2 Yargısız İletişim ve Sevgi Dili
3 Sevgi Tanımları, İnsanın Var Olma Sorununun Yanıtı Olarak Sevgi Sevgi Tanımları, İnsanın Var Olma Sorununun Yanıtı Olarak Sevgi Sevgi Tanımları, İnsanın Var Olma Sorununun Yanıtı Olarak Sevgi
4 Sevginin Belirleyicileri
5 Sevgi Kuramları
6 Sevgi Kuramları
7 Ara Sınav
8 Sevgi /Güven İlişkisi
9 Sevgi/ Korku İlişkisi
10 Sevgi / Kıskançlık İlişkisi
11 Sevginin Nesneleri: Kendini Sevme, Kardeş Sevgisi ve Anne Sevgisi
12 Sevginin Nesneleri: Karşı Cins Sevgisi ve Aşkın Sosyal Psikoljisi
13 Sevginin Nesneleri: Tanrı Sevgisi
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Üstün Dökmen, Varolmak, Gelişmek, Uzlaşmak, Remzi Kitabevi, İstanbul,2009.
2. Yener Özen, Sevgi Eğitimi, Kitapyurdu, İstanbul, 2014.
3. Eric Fromm, Sevme Sanatı, Payel Yayıncılık, İstanbul, 1995.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, soru/cevap, tartışma ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 UYG Uygulama
2 VZ Vize
3 FN Final
4 BNS BNS UYG * 0.20 + VZ * 0.40 + FN * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavların, sınıf içi uygulamaların ve derse katılımın değerlendirilmesi.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr.Gör.Dr.Gamze ERDOĞAN
e-posta: gamze.erdogan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 6 1 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.133443
ÖK.2433
ÖK.35344
ÖK.43544
ÖK.534555