Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Edebiyat Fakültesi |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
YRD.DOÇENT ÖZLEM DUVA KAYA |
Dersi Alan Birimler |
Amerikan Kültürü ve Edebiyatı |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı özel alandaki şiddetin, özellikle kadınlara ve LGBTQI bireylere yönelik şiddetin kamusal doğasını incelemektir. Bu derste öğrenciler cinsiyetlendirmiş şiddetin sosyal, politik ve kişisel açıdan anlamını sorgulayacaklardır. Aynı zamanda kadınlara ve LGBTQI bireylere yönelik ayrımcılık konusunda düşünmeyi öğretecek felsefi, kültüreli, sosyal ve ekonomik faktörleri analiz edeceklerdir. Bu analizlerin sonucu olarak öğrenciler aynı zamanda gerek Türkiye de gerekse dünyada, kadınlara, LGBTQI bireylere ve dezavantajlı konumdaki gruplara yönelik şiddetin derecesine ve türüne etki eden ırk, etnisite ve sınıf gibi toplumsal fenomenleri sorgulayacaklardır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Toplumsal Cinsiyet ve İktidar, R.W. Connell, Ayrıntı Yayınları, Çev: Cem Soydemir, İstanbul, 1998 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı, soru/cevap,tartışma. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sınavların ve derse katılımın değerlendirilmesi |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
YRD. DOÇ. DR. ÖZLEM DUVA KAYA |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dönem başladığında ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|