DERS ADI

: ALAN SEÇ V (BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YFÖ 3032 ALAN SEÇ V (BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrenci bilimsel araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir, gerekli kaynaklardan yararlanmayı ve onları kendi çalışmasında kullanmasıyla ilgili bilgi sahibi olur.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilimsel araştırma özelliklerini kazanma.
2   Sorunu nesnel olarak tanımlama ve her yanına eşit boyutta yaklaşabilme.
3   Kütüphane ve interneti bilimsel çalışmalar için en verimli kullanabilme.
4   Bilimsel metin hazırlayabilme.
5   Alıntı yapabilme ve kaynak kullanabilme.
6   Bilimsel metin sunabilme, sözlü ya da yazılı savunma biçimlerini kazanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Araştırma nedir, bilim nedir Bilimsel araştırma niçin yapılır
2 Nasıl okunur, nasıl not alınır Kütüphaneden nasıl yararlanılır
3 Bilimsel araştırma planı nasıl yapılır Bir plan oluşturma: 1. Giriş, 2. Araç ve yöntemler, 3. Elde edilen veriler 4. Tartışma, 5. sonuç
4 Sayfa düzeni ve araştırmanın yazıya dönüştürülmesi
5 Başlık, alıntı yapma / oluşturma. Başlıkların metnin tümünde numaralandırma biçimi
6 Dipnot kullanma, kaynak yazımı
7 Ek nasıl yapılır, yazar adı, dış kapak nasıl hazırlanır Teşekkür, içindekiler
8 Ara Sınav
9 Öğrenci sunumları, tartışma
10 Öğrenci sunumları, tartışma
11 Öğrenci sunumları, tartışma
12 Bilimsel çalışmaları inceleme: yüksek lisans ve doktora tezi
13 Makale nasıl yazılır
14 Sorun ve kanıt nasıl belirtilir
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Günay, V. Doğan (2012) Technique de recherches scientifiques, Ders notları
2. ALKIRE, L. G. 1992. Periodical Title Abbreviations, vol. I/II. 8th ed. Gale Research Inc., Detroit, 1037/1035 p.
3. GIVADINOVITCH, J.-M. 1987. Comment rédiger des notes et rapports. Ed. de Vecchi, Paris, 280 p.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, uygulama, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

dogan.gunay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 3 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1455
ÖK.2455
ÖK.3455
ÖK.4455
ÖK.5455
ÖK.6555