DERS ADI

: ALAN SEÇ IX ( MEDYA OKUR YAZARLIĞI )

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YFÖ 4041 ALAN SEÇ IX ( MEDYA OKUR YAZARLIĞI ) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilerin Televizyon, radyo, yazılı basın, internet vb. ortamlardaki mesajlara ulaşarak bunları çözümleme, değerlendirme ve iletme yeteneği elde etmesini ve ayrıca yazılı, görsel, işitsel medyaya yönelik eleştirel bakış açısı kazanmalarını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İletişim şekillerini tanıyarak öğelerini fark eder.
2   Kitle iletişim araçlarını tanır
3   Medya organlarının tarihsel süreç içerisindeki evrimini ve etkilerini kavrar.
4   Medyanın birey ve toplum üzerindeki etkilerini analiz eder.
5   Medya organları tarafından verilen mesajların (siyasi, ekonomik, kültürel vb) toplum ve birey üzerindeki etkileri ve bu etkilerin alıcılar tarafından eleştirel bir bakış açısıyla nasıl değerlendirildiğini açıklar.
6   Medya okuryazarlığının önemini kavrar.
7   Derslerde medya ve multimedya ortamlarının kullanımıyla ilgili gerekli donanımı edinir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İletişim Kavramları ve İletişim Türleri
2 Kitle İletişimi. Kitle İletişim Araçlarının Tarihsel Gelişimi
3 Medya Kavramı ve İşlevleri
4 Medya ve Etik
5 Ülkemizde televizyon yayıncılığı. Televizyon programları ve programların etkileri
6 Aile, Çocuk ve televizyon
7 Ülkemizde radyo yayıncılığı. Radyo programları ve programların etkileri
8 Ara Sınav
9 Ülkemizde gazete ve dergi yayıncılığı. Örnek bir gazete ve dergi yayının analiz edilmesi
10 İnternet. İlköğretim düzeyinde öğrenciler için internet ve internet konusunda dikkat edilmesi gerekenler.
11 Medya ve Kültür
12 Medya ve Şiddet
13 İlköğretim Medya Okur Yazarlığı programının incelenmesi
14 İlköğretim Medya Okur Yazarlığı programının incelenmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

AGNÈS, Jean; SAVINO, Josiane (1999) Apprendre Avec la Presse, Paris: RETZ/CLEMI.
BİNARK, Mutlu; GENCEL BERK, Mine (2010) Eleştirel Medya Okuryazarlığı, 2. Baskı, İstanbul: Kalkedon Yayınları.
DUBOIS, Jean ve bşk. (2002) Dictionnaire de Linguistique. Paris: Larousse.
EN COLLABORATION (1992), L'éducation aux médias dans le monde: nouvelles orientations, Unesco, Clemi, , Paris: British Film Institute.
ERKMAN, Fatma (1987) Göstergebilime Giriş, İstanbul: Alan Yayıncılık.
GONNET, Jacques (1997) Éducation et Medias, Paris: PUF, coll. « Que sais-je », No: 3242.
GUICHON, N. (2006). Langues et TICE: Méthodologie de Conception Multimédia. Paris: Ophrys.
GUIRAUD, Pierre (1994) Göstergebilim, Çeviren: Prof. Dr. Mehmet Yalçın, 2. Baskı, Ankara: İmge Kitapevi
GÜNAY, V. Doğan (2004) Dil ve İletişim, İstanbul: Multilingual Yayınları.
HERR, Nicole (1988) J'Apprends à Lire Avec le Journal (de 2 à 8 ans), Paris: RETZ/CLEMI.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-cevap ve sunu çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

doztin@yahoo.fr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14444
ÖK.24444
ÖK.34444
ÖK.44444
ÖK.54444
ÖK.64444
ÖK.74444