DERS ADI

: DİL EDİNİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YİÖ 2008 DİL EDİNİMİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İngilizce Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ YEŞİM BEKTAŞ ÇETİNKAYA

Dersi Alan Birimler

İngilizce Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı ana dil ve erek dil kazanımına ilişkin bazı temel kavramları ve teorileri tanıtmakve ikinci dil öğrenme ve öğretme sürecinde gelişimlerine katkıda bulunmaktır.Ayrıca gözlem ve benzeri çalışmalar ile öğrenciniin teoriler ve gercek sınıf ortamı arasında ilişki kurabilmesi amaçlanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci birinci ve ikinci dil edinimi kuramlarının bilgisini edinir.
2   Sınıf içi ortamda ikinci dil etkileşimine ilişkin kayıtlarını kullanarak çözümlemeler yapar
3   Anadil edinimi gelişim aşamalarını öğrenir
4   Çocuklarda ve erişkinlerde ikinci dil edinimindeki farklılıkları görür
5   Gözlem ve benzeri çalışmalar ile dil edinimi teorilerini ve sınıf ortamları nı ilişkilendirebilir
6   ikinci dil öğrenme sürecinde bireysel farklılıkların rolünü öğrenir.
7   Doğal ortam ve örgün öğretim ortamla İkinci diledinimi ve yabancı dil öğrenilmesi farkını doğal ve örgün öğretim ortamlarının özellikleri ile açıklayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse ilişkin kaynak tanıtımı Dil Öğrenme ve Öğretme konusunda yaygın görüşler zeka , taklit, erken başlama gibi özelliklerin rolu Tartışma /grup çalışması/yazma ödevi
2 yaygın görüşler (devam) Çocuğun anadilini kazanması (erken çocukluk,okul öncesi ve okul dönemi Anadil edinimini açıklayan görüşler The Behaviourist, Innatist , Interactionist Perspectives &Çonnectionism (davranışçılık, doğuştanlık, bilgi işlemleme, bağlantıcı modeller, etkileşimsel yaklaşım)
3 İkinci dil edinimine ilişkin görüşler Öğrenen özellikleri , öğrenme ortamları
4 İkinci dil edinimine ilişkin görüşler- devam
5 Krashen &monitor model,universal grammar,mimicry, memorization, interacting ,noticing&processing
6 `Sociocultural Bakış ve ikinci Dil öğreniminde bireysel farklılıkların rolu
7 Dil öğrenmede başarılı olanların belirgin özellikleri Arasınava hazırlık/öğrenciler sınav için kendi hazırladıkları soruların tartışılması
8 Ara Sınav
9 `learner language karşılaştırmalı çözümleme ve yanlış çözümlemesi gibi temel kavramların tanıtılması.Sözlü ve yazılı metinler üzerinde çalışma
10 Grubun topladığı verilerin sunulması , Grup sınıf için tartışma
11 `vocabulary Sözcük bilgisinin önemi ve zorluklar
12 `Sözcük öğrenme ` `Sözcük kullanımı `pragmatics( iÖrnekler üzerinde çalışma
13 İkinci dil ve yabancı dil öğrenim ortamlarının doğal ve örgün- farklılığı Sınıf ortamında etkileşim geribildirim ve yanlış dil kullanımının ele alınması
14 Sınıf gözlemi ve yazılı rapor hazırlamaya ilişkin açıklama.Bu çalışma final sınavının bir bölümünü oluşturur. `Six Proposals Öğrenciler her görüş/tavsiyenin dayandığı hipotezleri tartışır
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lightbrown,M.Patsy.,Spada,Nina 2006. How Languages are Learned Oxford:Oxford University Press
Brown,H.Douglas. 2000. Principles of Language Learning and Teaching Pearson
Krashen, S. 1982.Principles and Practice in Second Language Acquisition

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, açıklama, soru-yanıt, grup çalışması, sınıf içi tartışma,gözlem, bireysel çalışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

turkan.kekec@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1123242322
ÖK.2123242212
ÖK.3112234311
ÖK.4222343111
ÖK.5211444111
ÖK.6211444111
ÖK.7211342112