DERS ADI

: EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EÖD 3009 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT CANER KERİMOĞLU

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, ölçme ve değerlendirmeyle ilgili kavramsal ve kuramsal çerçeveyi, eğitimde kullanılan araç ve yöntemlerinin niteliklerini, Bloom'un orijinal ve revize edilmiş taksonomisini ve ölçme ve değerlendirmeye etkilerini, sınav türleriyle ilgili kavramsal ve uygulamaya dönük yönlerini, ölçümleri belirlemede yararlanılabilecek temel istatistiksel işlmleri ve uygulamasını, ölçme aracı geliştirme sürecini, test ve madde analizine dönük işlemleri ve değerlendirme yaklaşımlarını ve not verme süreçlerini incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları hatırlayabilme
2   Eğitimde kullanılan ölçme araç ve yöntemlerinin niteliklerini kavrayabilme
3   Bloom'un hedeflerle ilgili orijinal ve revize edilentaksonomisinin özelliklerini kavrayabilme
4   Sınav türleriyle ilgili temel kavramları ve özelliklerini kavrayabilme
5   Ölçme sonuçları üzerinde temel istatistiksel teknikleri uygulayabilme
6   Ölçme aracı geliştirme sırasında aşamaların gerektirdiği işlemleri uygulayabilme
7   Değerlendirme tür ve yaklaşımlarını kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme ve öğretme sürecinde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi
2 Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramların bilgisi
3 Eğitimde kullanılan ölçme araç ve yöntemlerinin nitelikleri
4 Çoktan seçmeli,doğru-yanlış tipi, kısa cevaplı ve eşleştirmeli maddelerden oluşan testler
5 Yazılı yoklama sınavları, puanlama anahtarları hazırlanması ve puanlama
6 Sözlü sınavlar, hazırlanması, uygulanması ve puanlanması.
7 Arasınav
8 Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel istatistiksel teknikler
9 Ölçme aracı geliştirmeyle ilgili temel kavramlar
10 Ölçme aracı geliştirmenin aşamaları
11 Test ve madde istatistikleri
12 Değerlendirme ve not verme
13 Eğitimde alternatif değerlendirme yaklaşımları
14 Bilişüstü bilgi ve Değerlendirme arasındaki ilişki
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Airasian P. W ve Miranda H. (2002). The Role of Assessment in the Revised Taxonomy. Theory Into Practice, 41(4), 249-254.
2. Anderson, L. W. (2005). Ojectives, Evaluation, And The Improvement of Education. Studies in Educational Evaluation, 31, 102-113
3. Baykul, Y. (1997). İstatistik. (2. Baskı) Ankara: Anı Yayıncılık.
4. Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme: Klasik Test Teorisi ve Uygulaması. Ankara: ÖSYM Yayınları.
5. Crocker L. and Algina J. (1986). Introduction to Classical and Modern Test Theory. Orlando: Harcourt Brace Javanovich College Publishers.
6. David, A. F. (1988). Reliability of Scores From Teacher-Made Tests. Instructional Topics in Educational Measurement Series. National Council on Measurement in Education. Washington.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, düz anlatım.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11112111123111
ÖK.21112111123111
ÖK.31112111123111
ÖK.41112111123111
ÖK.51112111123111
ÖK.61112111123111
ÖK.71112111123111