Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İstatistik |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇENT SELMA GÜRLER |
Dersi Alan Birimler |
İstatistik (İ.Ö) |
Dersin Amacı |
Bu ders, Olasılık ve İstatistik II dersinin teorik ve kavramsal yaklaşımlarına uygulama sağlayan durum çalışmalarına dayalı olacaktır. Öğrenciler, literatürdeki istatistiksel kavramları uygulamalar üzerinde tartışacaklardır. Bu dersin amacı, öğrencilerin olasılık, beklenen değer ve varyans hesaplayabilmelerini, örnekleme dağılımı, merkezi limit teoremi kavramlarını öğrenmelerini, güven aralıkları oluşturup, hipotez testi yapabilmelerini, kovaryans ve korelasyon katsayısı hesaplayabilmelerini sağlamaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Durum çalışmaları ve probleme dayalı öğrenme |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Aktif eğitim şeklinde yürütülen bir ders olması nedeniyle %40 arasınav %60 yarıyılsonu sınavı olarak değerlendirilen notlar sisteme %100 final notu olarak girilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/fen adresinden temin edebilirsiniz. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
DEU Fen Fakültesi İstatistik Bölümü |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|