DERS ADI

: SÖZLÜKBİLİM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİL 4035 SÖZLÜKBİLİM SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Dil Bilimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT FUNDA UZDU YILDIZ

Dersi Alan Birimler

Dil Bilimi

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrenciyi temel sözlükbilimsel kavram ve terimlerle tanıştırmanın yanı sıra, öğrencinin sözlüklerin niteliksel değerlendirmesini yapabilmesini ve yerinde kullanabilmesini sağlamakla beraber sözlükbilimi ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri aktarmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sözlükbilimi ile ilgili kuramsal bilgileri sıralayıp, tanımlayabilmesi
2   Sözlüğü oluşturmak için gereken kaynakçayı derleyebilmesi
3   Grup çalışmalarıyla sözlük hazırlayabilmesi
4   Bir sözlüğün yapısını inceleyip, analiz edebilmesi
5   Bir sözlüğün niteliksel değerlendirmesini yapabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sözcükbilimi ve Sözlükbilimi ilişkisi Sözlükbilimi nedir
2 Sözlükbiliminin geçmişi
3 Sözlük nedir Sözlüklerin sınıflandırılması
4 Sözlük tipolojisi Sözlük türleri
5 Bir ya da birden çok dilin sözvarlığını işleme bakımından sözlükler
6 Abece sırasının temel alınıp alınmamış olmasına göre sözlükler
7 Ele alınan sözvarlığının niteliğine göre sözlükler.
8 Sözlük yapısı Sözlüğün genel yapısı
9 Sözlüğün iç unsurları
10 Sözlüğün dış unsurları
11 Uygulama 1 Sözlüğün özelliklerini ve niteliğini belirleme
12 Uygulama 2 Sözlük hazırlaması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Aksan, Doğan (1990) Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim 3. Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, Türk Dil Kurumu Yayınları: 439/3. Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi.
2. Fontenelle, Thierry (2008) Practical Lexicography: a Reader. Oxford: Oxford University Press.
3. Hartmann, Reinhard (2001) Teaching and Researching Lexicography (Applied Linguistics in Action). Pearson ESL.
4. Landau, Sidney (1989) Dictionaries: the Art and Craft of Lexicography. Cambridge: Cambridge University Press.
5. Svensén, Bo (2009) A Handbook of Lexicography: the Theory and Practice of Dictionary-Making. Cambridge: Cambridge University Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum
3. Grup Çalışmaları
4. Tartışma ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize
2. Final

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-5: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Arasınav ve finalde kopya ve intihal girişimleri 0 (sıfır) olarak değerlendirilir ve/ya fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

burcu.karaman@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 3 33
Uygulama 2 3 6
Haftalık Ders Öncesi/Sonrası Hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 85

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555555
ÖK.2555555555555
ÖK.3555555
ÖK.45555555555555
ÖK.55555555555