DERS ADI

: PSİKODİLBİLİM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİL 3007 PSİKODİLBİLİM ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Dil Bilimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT BURCU İLKAY KARAMAN

Dersi Alan Birimler

Dil Bilimi

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Psikodilbilim alanın tarihsel ve güncel gelişimi, dil edinim süreçleri, dil ve düşünce, konuşmanın algılaması ve üretimi, dil ve konuşma bozuklukları gibi konuları incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Psikodilbilim kavramını tanımlayabilmesi,
2   Psikodilbilimin çalışma alanlarını açıklayabilmesi,
3   Dil ve düşünce arasındaki ilişkiyi değerlendirebilmesi,
4   Anadil edinimi sürecinin aşamalarını aktarabilmesi
5   Konuşma ve dil bozukluklarını arasındaki farkı karşılaştırabilmesi,
6   Konuşma bozukluklarını ayırt edebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Psikodilbilimin tarihçesi
2 Psikodilbilimin araştırma alanları
3 Psikodilbilimin disiplinlerarası işbirliği
4 Dilbilim ve psikodilbilim
5 Dil ve düşünce
6 Dil edinimi. Dil edinim kuramları
7 Dil yetisi. İfade edici ve alıcı dil
8 Ara sınav
9 Konuşmanın sağlanması. Konuşmayı sağlayan duyular
10 İşitme kaybı ve işaret dili
11 Dil ve konuşma bozuklukları
12 Konuşma bozukluklarının türleri
13 İkinci dil edinimi
14 Kriminolojide psikodilbilim çalışmaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. TRAXLER, M., GERNSBACHER, M. (2006). HANDBOOK OF PSYCHOLINGUISTICS. Academic Press is an imprint of Elsevier
2. Field, J. (2005) Psycholinguistics . Taylor & Francis e-Library.
3. Caims, H. S.; Caims, C. E. (1976). Psycholinguistics: A Cognitive View of Language. Holt, Rinehart & Winston of Canada Ltd.
4. Foss, D.J.; Hakes, D.T. (1978). Psycholinguistics: An Introduction to the Psychology of Language. Prentice Hall
5. Slobin, D.I. (1971). Psycholinguistics. New York: Scott Foresman & Co.
6. Steinberg, D. D.; Sciarini; N. V. (2006). An Introduction to Psycholinguistics. Pearson Education.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Power-point sunumları
2. Örneklerle anlatma ve açıklama
3. Soru-cevap
4. Kütüphane, internet araştırma etkinlikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-5: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 6: Sunum ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav, sunum ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulmira.kuruoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Uygulama 0 0 0
Sunum Hazırlama 1 6 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.334
ÖK.434
ÖK.555
ÖK.64