DERS ADI

: TÜRKİYE'NİN EKONOMİK YAPISI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECO 4001 TÜRKİYE'NİN EKONOMİK YAPISI ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İktisat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR EMİNE SEDEF AKGÜNGÖR

Dersi Alan Birimler

İktisat
Uluslararası İlişkiler
Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret
Turizm İşletmeciliği
İşletme

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Osmanlı'nın son dönemlerinden günümüz modern Türkiye'sine kadar geçen dönemi kapsayacak şekilde Türkiye ekonomik sistemiyle ilgili gerekli bilgileri sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Modern Türkiye iktisat tarihindeki bailıca olayların tanımlanması.
2   Türkiye ekonomisinin başlıca aktör ve kurumlarının belirlenmesi.
3   Türkiye iktisat tarihi kontekstinde yeralan farklı makroekonomik ve uluslararası iktisat politika yaklaşımlarının incelenmesi.
4   Türkiye ekonomisindeki tarım, sanayi ve hizmet sektörlerinde yaşanan gelişmelerin incelenmesi.
5   Sınıf içi tartışmalara katılım.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Osmanlı Döneminde Ekonomik Yapı Kepenek, pp. 1-7
3 Osmanlı Döneminde Ekonomik Yapı S. Pamuk (2004). Change and the Longetivity of the Ottoman Empire 1500-1800. Journal of Interdisciplinary History 35(2): 225-247
4 Türkiye Cumhuriyetinin Kuruluş Yılları Kepenek, pp. 7-13
5 Devletçi Dönem ve Sanayileşme Hareketleri: 1930 ve 1040 lı yıllar Kepenek, pp.13-20
6 2. Dünya Savaşı Sonrası Yıllar: 1950 ler Kepenek, pp.20-30
7 Planlı Dönem: 1960 lar Kepenek, pp. 31-48
8 Modernleşme Dönemi: 1970 ler Kepenek, 31-48
9 Ekonomide Dışa Açık Büyüme: 1980 ler Kepenek, 51-72
10 Büyüme, Enflasyon ve Krizler: 1990 lar Fatih Özatay, (2000). The 1994 currency crisis in Turkey. The Journal of Policy Reform. 3(4): 327-352
11 Milenyum Yılları: 2000 ler Yılmaz Akyüz and Korkut Boratav, (2003). The Making of the Turkish Financial Crisis. World Development. 31(9): 1549 1566
12 Milenyum Yılları: 2000 ler Erinç Yeldan, (2006). Neoliberal Global Remedies: From Speculative-Led Growth to IMF-Led Crisis in Turkey. Review of Radical Political Economics. 38(2): 193-213

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Yakup Kepenek, Nurhan Yentürk Türkiye Ekonomisi, Remzi Kitabevi.
2. Ders sunumları
3. Okuma listesinde yer alan kaynaklar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı.
2. Sınıf içi tartışmalar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV
3 DKT DERSE KATILIM
4 YYS YARIYIL SONU SINAVI
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + ODV * 0.10 + DKT * 0.10 + YYS * 0.40
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + ODV * 0.10 + DKT * 0.10 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci Türkiye iktisat tarihinde yaşanan başlıca olayları inceleyecektir.
2. Öğrenci Türkiye ekonomisinde bulunan temel aktör ve kurumlarla ilgili bilgi sahibi olacaktır.
3. Öğrenci Türkiye ekonomisindeki farklı makroekonomik ve uluslararası ticaret politika araçları hakkında bilgi sahibi olacaktır.
4. Öğrenci Türkiye ekonomisindeki farklı sektörlerle ilgili bilgi sahibi olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 30 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 131

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1322533
ÖK.2322533
ÖK.3322533
ÖK.4322533
ÖK.545