DERS ADI

: HEMŞİRELİK BAKIMINDA LİDERLİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 2083 HEMŞİRELİK BAKIMINDA LİDERLİK SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT GÜLŞAH GÜROL ARSLAN

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu derste öğrenci;
Hemşirenin profesyonel rol ve sorumlulukları bağlamında kuramsal bilgilerini bakım uygulamalarına yansıtarak ve hasta gereksinimlerinin karşılanmasında liderlik rolünü kavrar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hemşirelik bakım organizasyonunu açıklar
2   Hastanın hemşirelik bakım gereksinimlerini bilir
3   . Hasta bakımında ekip yaklaşımının önemini bilir
4   Hasta bakımına yönelik liderlik becerilerini kullanabileceği planlamaları yapmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Liderliğin Tarihsel Gelişimi ve Tanımı
2 Liderlik Türleri, Özellikleri ve Yeni Yaklaşımlar
3 Hemşirelik Bakımı ve Liderlik
4 Fonksiyonel Hemşirelik Yaklaşımında Liderlik
5 Ekip Olarak Hemşirelik Yaklaşımı ve Liderlik
6 Birincil Hemşirelik Yaklaşımı ve Liderlik
7 Bütüncül Bakım Yaklaşımında Liderlik: Vaka Yönetimi
8 Bütüncül Bakım Yaklaşımında Liderlik: Hasta Merkezli Bakım Yaklaşımı
9 I.Ara Sınav
10 Hemşirelikte Yenilikçi Yaklaşımlar ve Liderlik
11 Bakımda Kültürel Uygulamalara İlişkin Hemşirenin Liderlik Yaklaşımı
12 Akut Hastalıkların Hemşirelik Bakımında Liderlik Yaklaşımı
13 Kronik Hastalıkların Hemşirelik Bakımında Liderlik Yaklaşımı
14 II.Ara Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


1. Alpar Ş.E., Bahçecik N., Karabacak Ü. Çağdaş Hemşirelikte Etik. İstanbul Tıp
Kitabevi. 3. Baskı, İstanbul, 2013.
2. Deliveli Ö. (Danışman: Aktel M.) Yönetimde Yeni Yönelimler Bağlamında Lider Yöneticilik. S.D.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetimi AD Yüksek Lisans Tezi. Isparta, 2010.
3. Aştı T.A., Karadağ A. Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık. İstanbul, 2012.
4. Ay F.A. Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. Nobel Tıp Kitabevleri. 3. Baskı, İstanbul, 2011.
5. Bakan İ., Büyükbeşe T. (2010) Liderlik Türleri Ve Güç Kaynakları na İlişkin Mevcut-Gelecek Durum Karşılaştırması: Eğitim Kurumu Yöneticilerinin Algılarına Dayalı Bir Alan Araştırması. KMÜ Sosyal ve Ekonomi k Araştırmalar Dergi si, 12(19): 73-84.
6. Birol L. Hemşirelik Süreci. Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd.Şti., 10. Baskı, İzmir, 2011.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Örgün öğretim. Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışmaları, vaka çalışmaları ve sunumu, beyin fırtınası.

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgilerini birleştirme becerileri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd.Doç.Dr. Gülşah GÜROL ARSLAN
e-mail: gulsah.arslan@deu.edu.tr
Tel: 0-232-412 47 72

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 2 2 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555
ÖK.25555555
ÖK.35
ÖK.455555