DERS ADI

: GASTRONOMİ VE GIDA TRENDLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MSH 0015 GASTRONOMİ VE GIDA TRENDLERİ SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Efes Meslek Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Efes Meslek Yüksekokulu
Turizm ve Otel İşletmeciliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, gelişen dünyada değişen yemek kültürlerini ve sofralarda kullanılan yeni yiyecek maddelerini öğrencilere anlatmak ve öğrencilerin gıda sektörüyle ilgili vizyonlarını açmak ve bu bilgileri geleceğe dönük nasıl geliştirebileceklerini öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mutfaklara giren yeni gıda maddelerini tanır.
2   Moleküler mutfak alanında yapılan çalışmaları bilir.
3   Gıda sektöründeki sürekli olan değişiklikleri öğrenerek bu sektör için gelişmekte olan vizyonlarını genişletirler.
4   Gelecekte ne gibi bir gıda sektörü bizleri bekliyor ve bu sektörün içinde olmaya nasıl hazırlanırız sorusuna cevap ararlar.
5   Araştırmayı ve gelecek için yeni fikirler üretmeyi öğrenirler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse başlangıç, dersin amaçları ve beklentiler
2 Gastronomi ve global gıda trendleri
3 Gıdaların Kültürel önemi ve Gıda tüketim trendleri
4 Modern yemek deneyimi ve mutfak gelenekleri
5 Dondurulmuş gıdalar ve Hazır yemekler
6 GDO teknolojisi ve etkileri
7 Arasınav
8 Fast food restoranlar ve çeşitleri
9 Etnik Mutfaklar; Tanım, örnekler ve uygulamalar
10 Slow Food; Organik gıda; sürdürebilir mutfak anlayışı
11 Moleküler Mutfak Anlayışı
12 Füzyon Mutfak Anlayışı
13 Akdeniz Beslenme Modeli, Akdeniz Mutfak Anlayışı ve Akımı; Sağlıklı Mutfak Anlayışı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

The International Culinary Schools at the Arts Institutes. (2008). International Cuisine. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
Fast Food ,Encylopedia of Food & Culture. Ed. S. Kats, 2003, vol.1 p.606-609.
Ethnic Food ,Encylopedia of Food & Culture. Ed. S. Kats, 2003.
Dara Glodstein. Fusion Food Fusion Creation, Gastronomica,
Fusion Cuisine Encylopedia of Food & Culture. Ed. S. Kats, 2003, vol.2, p. 90-91
Carlo Petrini and Alice Waters Slow Food Nation: Why Our Food Should Be Good, Clean, And Fair, 2007
Herve This. Food for tomorrow ,European Molecular Biology Organization, vol.7., no.11.2006.
P. Ferguson. A Cultural Field in the Making: Gastronomy in 19th century France The American Journal of Sociology, vol. 104. no.3. 1998, p. 597-641.
Herve This. Food for tomorrow , European Molecular Biology Organization, vol.7., no.11.2006.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, konularla ilgili gerçek olay ve durumlarla ilgili video izlenimi, ödevler, sunumlar ve konuya dair akademik makalelerin incelenmesi sayesinde güncel araştırmaların da takip edilmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

selale.glaue@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.511