DERS ADI

: MİKROBİYAL EKOLOJİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BYT 5019 MİKROBİYAL EKOLOJİ SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR RAZİYE ÖZTÜRK ÜREK

Dersi Alan Birimler

Biyoteknoloji Doktora
Biyoteknoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Mikrobiyal Ekoloji dersi kapsamında; farklı mikroorganizmaların birbirleriyle olan ilişkileri ve bu mikroorganizmaların çevreleriyle, bitkiler ve hayvanlarla olan etkileşimleri ele alınarak ekolojik sistemde, mikrobiyal çeşitliliğin gerekliliğinin ve öneminin anlaşılması hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler; mikrobiyal ekoloji ve biyoçeşitlilik arasında ilişki kurabilir ve populasyonların etkileşimlerini açıklayabilir,
2   Öğrenciler; mikrobiyal organizma toplulukları ve ekosistemler hakkında fikir sahibi olarak kantitatif ekoloji hakkında tartışabilir,
3   Öğrenciler; mikroorganizmaların fizyolojik ekolojilerini ve doğal habitatlarında mikroorganizmaları anlatabilir,
4   Öğrenciler; biyojeokimyasal döngüler ve mikrobiyal ekolojinin biyoteknolojideki yeri konusunda yorum yapabilir, tartışabilir,
5   Öğrenciler; mikrobiyal etkileşim örnekleri verebilir ve önemini açıklayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Mikrobiyal Ekoloji ve Biyoçeşitlilik
2 Popülasyonların Etkileşimleri-I
3 Popülasyonların Etkileşimleri-II
4 Mikrobiyal Organizma Toplulukları ve Ekosistemler
5 Kantitatif Ekoloji: Sayı, Biyokütle ve Aktiviteler
6 Mikroorganizmaların Fizyolojik Ekolojileri
7 Çevresel Koşullara Adaptasyon
8 Ara sınav
9 Doğal Habitatlarında Mikroorganizmalar: Hava, Su ve Toprak Mikrobiyolojisi
10 Biyojeokimyasal Döngüler-I
11 Biyojeokimyasal Döngüler-II
12 Mikrobiyal Ekolojinin Biyoteknolojideki Yeri
13 Mikrobiyal Etkileşim Örnekleri ve Önemi
14 Ödev ve Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Ronald M. Atlas, Richard Bartha, Microbial Ecology: Fundamentals and Applications, Benjamin/Cummings Publishing Company, Inc., 1998, ISBN: 0-8053-0655-2.
Yardımcı kaynaklar: Bernhard Schink, Advances in Microbial Ecology, Volume 16, 2000, Plenum Press, ISSN: 0147-4863.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Sunum
2. Soru cevap tekniği
3. Ödev verme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 SUN SUNUM
4 YSS YIL SONU SINAVI
5 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.30 + ODV * 0.20 + SUN * 0.10 + YSS * 0.40
7


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav, final sınavı, ödev ve sunumlarla gerçekleştirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEU Fen Fakültesi Kimya Bölümü e-posta: raziye.urek@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 15.00-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 3 39
Final sınavına hazırlık 1 40 40
Vize sınavına hazırlık 1 35 35
Ödev ve Sunum hazırlama 1 32 32
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1333335
ÖK.2344345
ÖK.3433345
ÖK.4443345
ÖK.5443345