DERS ADI

: RÖNESANS DÜŞÜNCESİ VE SANATI AÇISINDAN RÖNESANS TİYATROSU II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSA 5110 RÖNESANS DÜŞÜNCESİ VE SANATI AÇISINDAN RÖNESANS TİYATROSU II SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ÖZDEMİR NUTKU

Dersi Alan Birimler

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Birinci dönem Rönesans düşüncesinin bilimini öğrendikten sonra buna göre Rönesans taki tiyatronun gelişmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sahne Sanatları Alanında Teorik Bilgi Edinme Becerisini Geliştirmesi
2   Alanıyla İlgili Kültürel Birikimini Arttırması
3   Bilimsel Araştırma Yapabilmesi ve Sonuçlarını Değerlendirebilmesi
4   Karşılaştırma Temelinde Yorum ve Eleştiri Yapabilmesi
5   Sanatsal Tür ve Akımları Tarihsel Perspektiften Yorumlayabilmesi Beklenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Antik Yunan Tiyatrosu nun Rönesans a yansıması (diya eşl.)
2 Sahne Tasarımı ve Tekniği (diya eşliğinde)
3 Rönesans ta İtalyan Kuramcıları
4 Rönesans ta İtalyan Yazarları
5 Commedia dell Arte
6 Rönesans ta Fransız Tiyatrosu nda İki Dönem (diya eşliğinde)
7 Rönesans Fransa sında Oyun Yazarlığı
8 Rönesans Fransa sında Tiyatro Kuramları
9 Rönesans İspanya zsında Tiyatro (diya eşliğinde)
10 Vize Sınavı
11 Rönesans ta İngiliz Tiyatrosu (diya eşliğinde)
12 Rönesans ta İngiliz Oyun Yazarları Shakespeare (diya eşli.)
13 Alman Dilindeki Tiyatronun Gelişimi (diya eşliğinde)
14 Film: Rönesans Tiyatrosu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: İtalya da Rönesans Kültürü I ve II. Ciltler (Jacob Burthardt)
Yardımcı kaynaklar 1) Genel Başvuru Kitapları:
Berger, John, Görme Biçimleri, çev.: Y. Salman-M.Quigley, Yankı Yayınları, Istanbul.
Fisher, Ernst, Sanatın Gerekliliği, Çev. C. Çapan, de Yayınevi, Istanbul 1968
Gardner, Helen, Art Through the Ages, Harcourt, Brace & Company, New York 1936.
Gombrich, E.H., Sanatın Öyküsü, çev. Bedrettin Cömert, Remzi Kitabevi, Ist. 1976.
Hauser, Arnold, Sanatın Toplumsal Tarihi, Remzi Kit., Istanbul 1984.
Kagan, Moissej, Güzellik Bilimi Olarak Estetik ve Sanat, çev. A. Çalışlar, Altın Kitaplar yayınevi,Istanbul 1982.
Nutku, Özdemir, Dünya Tiyatrosu Tarihi, I-II, [3. Basım] Mitos Boyut Kitabevi, Istanbul 2000 ve 2008.
Nutku, Özdemir, Oyunculuk Tarihi, I-II, Dost Kitabevi, Ankara 2002.
Read, Herbert, Sanatın Anlamı, çev.: G.İnal-N. Asgari, İş Bank. Kült. Yay. İst. 1974.
Tunalı, İsmal, Estetik, Cem Yayınevi, Istanbul 1979.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik Bilgilendirme, Araştırma, Örneklerin Değerlendirilmesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Quiz/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yorum yeteneği, sentez çıkarma becerisi, kaynak kullanma (internet bilgileri geçersizdir), örnekleme, Analiz ve yorumların özgün fikre dönüşmesi.

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme yöntemleri geçerlidir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Kaynak Kullanımı, Ödev teslim ve seminer sunumlarında disiplin.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

oznutku93@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

13:00-14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 6 5 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 2 15 30
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 143

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55