DERS ADI

: RÖNESANS DÜŞÜNCESİ VE SANATI AÇISINDAN RÖNESANS TİYATROSU I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSA 5109 RÖNESANS DÜŞÜNCESİ VE SANATI AÇISINDAN RÖNESANS TİYATROSU I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ÖZDEMİR NUTKU

Dersi Alan Birimler

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Rönesans Düşüncesi ve Sanatının Özellikleri: Çığırlar, Üsluplar vb.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sahne Sanatları Alanında Teorik Bilgi Edinme Becerisini Geliştirmesi;
2   Alanıyla İlgili Kültürel Birikimini Arttırması;
3   Bilimsel Araştırma Yapabilmesi ve Sonuçlarını Değerlendirebilmesi;
4   Karşılaştırma Temelinde Yorum ve Eleştiri Yapabilmesi, Sentez yapabilmesi;
5   Sanatsal Tür ve Akımları Tarihsel Perspektiften Yorumlayabilmesi Beklenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Rönesans ın anlamı ve Felsefi Konumu
2 Rönesans ta Devlet ve Doğal Hukuk Felsefesi
3 Devlet Konusunda Aforizmalar, Ütopyalar
4 Rönesans te Bilimler ve Değişan Yaşam Şartları, Düzeni
5 Değişen Dil ve Müzik
6 Açıklamalı Dinleti: Rönesans Müziğinin Polifoniye Geçişi
7 Rönesans sentezi Diyalar Eşliğinde Acıklamalar
8 Mimarlıkta, Heykelde ve Resimde Gotik Üslûp (diya eşliğinde)
9 Mimarlıkta, Heykelde ve Resimde Manyerizm (diya eşliğinde)
10 Vize Sınavı
11 Mimarlıkta, Heykelde ve Resimde Barok Üslup (diya eşliğinde)
12 Mimarlıkta, Heykelde ve Resimde Geç Barok (diya eşliğinde)
13 Seminer
14 Sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: İtalya da Rönesans Kültürü I ve II. Ciltler (Jacob Burthardt)
Yardımcı kaynaklar: 1) Genel Başvuru Kitapları:
Berger, John, Görme Biçimleri, çev.: Y. Salman-M.Quigley, Yankı Yayınları, Istanbul.
Fisher, Ernst, Sanatın Gerekliliği, Çev. C. Çapan, de Yayınevi, Istanbul 1968
Gardner, Helen, Art Through the Ages, Harcourt, Brace & Company, New York 1936.
Gombrich, E.H., Sanatın Öyküsü, çev. Bedrettin Cömert, Remzi Kitabevi, Ist. 1976.
Hauser, Arnold, Sanatın Toplumsal Tarihi, Remzi Kit., Istanbul 1984.
Kagan, Moissej, Güzellik Bilimi Olarak Estetik ve Sanat, çev. A. Çalışlar, Altın Kitaplar yayınevi,Istanbul 1982.
Nutku, Özdemir, Dünya Tiyatrosu Tarihi, I-II, [3. Basım] Mitos Boyut Kitabevi, Istanbul 2000 ve 2008.
Nutku, Özdemir, Oyunculuk Tarihi, I-II, Dost Kitabevi, Ankara 2002.
Read, Herbert, Sanatın Anlamı, çev.: G.İnal-N. Asgari, İş Bank. Kült. Yay. İst. 1974.
Tunalı, İsmal, Estetik, Cem Yayınevi, Istanbul 1979.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kuramsal Bilgilendirme, araştırma, örneklerin değerlendirmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Konu ile ilgili Araştırmalar, Teorik bilgilerin doğru algılanması, Kaynak Kullanımı ve Örnekleme,Analiz ve Yorunların Özgün fikirlere Dönüşmesi

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme yöntemleri geçerlidir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Kaynak Kullanımı, Ödev teslim ve seminer sunumlarında disiplin.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

oznutku93@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

13:00-14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 6 5 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 2 15 30
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 143

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.355
ÖK.45
ÖK.55