DERS ADI

: TİYATRAL ANLATIMDA GÜLDÜRÜ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSA 5146 TİYATRAL ANLATIMDA GÜLDÜRÜ II SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR AHMET MURAT TUNCAY

Dersi Alan Birimler

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

GENEL DİL KURAMLARI IŞIĞINDA TİYATRO DİLİNİN ÇERÇEVELENMESİ, TİYATRAL ANLATIMIN NİTELİK VE İŞLEVSEL ÖZELLİKLERİ ÜZERİNE BİLGİ EDİNİMİ VE UYGULAMALAR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sahne sanatları alanında teorik bilgi ve beceri kazanması
2   . alanıyla ilgili kültürel birikimini arttırması
3   farklı disiplinlerle işbirliğinde bulunabilmesi
4   bilimsel araştırma yapabilmesi ve sonuçlarını değerlendirebilmesi
5   analiz yorum eleştiri yapabilmesi
6   . çağdaş teorik gelişmeleri takip edebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Genel özellikleriyle Gülme
2 Gülme-Güldürü Kültür ilişkisi
3 Gülüncün estetize edilerek Komiğe ulaşılması
4 Komedyanın işlevleri
5 Tiyatro Dili- Komedya ilişkisi
6 Hareket Komiği
7 Söz Komiği
8 Töre Komedyası ve Sorunları
9 Ara Sınav
10 Antik ve Ortaçağ da Güldürü ve kuramları
11 Rönesans da Güldürü ve Kuramları
12 17. 18. Yüzyılda Güldürü ve Kuramları
13 19. yüzyılda ve 20. Güldürü ve Kuramları
14 Geleneksel Türk Tiyatrosunda Komedyanın evrimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

AYMUTLU Ahmed
BENEDİCT, Ruth Arûz,Osman Yalçın Matbaası İst. 1962
Kültür Örüntüleri, çev: Mustafa Topal, Öteaçı Y., İst.,1999.
BİRKİYE, Selen Korad, Çağdaş Tiyatroda Kültürlerarası Eğilim, DeKi Y., Ank., 2007.
CANDAN, Ayşın, Yirminci Yüzyılda Öncü Tiyatro Akımları, Y.K.Y.Y., İst.,1994.
CARLSON, Marvin, Tiyatro Teorileri, DeKi Y., Ank., 2007.
CASSIER, Ernst, İnsan Üstüne Bir Deneme, çev:Necla Arat, Remzi Kitabevi, İst.,1980.
CHILDE, Gordon,Kendini Yaratan İnsan, çev:Filiz Ofluoğlu, Varlık Y., İst.,1978.
CHİON Mıchel Bir Senaryo Yazmak, Çev. Nedret Tanyolaç Afa yay. İst. 1992
ÇALIŞLAR, Aziz,20. Yüzyılda Tiyatro, MitosBOYUT Y., İst.,1993.
ÇOTUKSÖKEN Yusuf Türkçe Üzerine, Papatya yay. İstanbul 2002
Uygulamalı Türk Dili C: I-II Papatya yay. İstanbul 2001
EGRİ LajosPiyes Yazma Sanatı,Çev. Suat Taşer Yazko yay. İst. 1982





Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

TEORİK BİLGİLENDİRME, ARAŞTIRMA, ÖRNEKLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.10 + ODV * 0.30 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

KONU İLE İLGİLİ ARAŞTIRMALAR YAPILMASI, TEORİK BİLGİLERİN DOĞRU ALGILANMASI, KAYNAKLARIN YETERLİ VE DOĞRU KULLANIMI, ÖRNEKLERİN DEĞERLENDİREBİLMESİ, ANALİZ YAPILABİLMESİ, YETKİN VE ÖZGÜN MAKALELERİN ÜRETİLMESİ

Değerlendirme Kriteri

: DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN UYGULANMASI

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

KAYNAKLARIN OKULMASI VE TARTIŞILMASI, BİLİMSEL MAKALE ÜTERİLMESİ YÖNÜNDE DİSİPLİNLİ ÇALIŞMA

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

murat.tuncay@deu.edu.tr oda tel: 2391414

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13.00-14.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 4 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 2 15 30
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.25
ÖK.3
ÖK.45
ÖK.55555
ÖK.655