DERS ADI

: BİR ARAŞTIRMAYI YAYINA DÖNÜŞTÜRME SÜRECİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBE 6062 BİR ARAŞTIRMAYI YAYINA DÖNÜŞTÜRME SÜRECİ SEÇMELİ 1 0 0 3

Dersi Veren Birim

Sağlık Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ŞERMİN GENÇ

Dersi Alan Birimler

Halk Sağlığı Doktora
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora
Odyoloji Doktora
İş Sağlığı Doktora
Psikiyatri Hemşireliği Doktora
Halk Sağlığı Hemşireliği Doktora
Tıp Eğitimi Doktora
Laboratuvar Hayvanları Bilimi Doktora
Anatomi Doktora
İç Hastalıkları Hemşireliği Doktora
Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Doktora
Perfüzyon Teknikleri Doktora
Temel Onkoloji Doktora
Toksikoloji Doktora
Egzersiz Fizyolojisi Doktora
Biyokimya Doktora
Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği Doktora
Biyomekanik Doktora
Biyofizik Doktora
Histoloji - Embriyoloji Doktora
Tıbbi Biyoloji ve Genetik Doktora
Fizyoloji Doktora
Medikal Fizik Doktora Programı
Translasyonel Onkoloji Doktora
Hemşirelik Esasları Doktora
Tıbbi Parazitoloji Doktora
Mikrobiyoloji Doktora
Farmakoloji Doktora
Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Doktora
Temel Sinirbilimler Doktora
Hemşirelikte Yönetim Doktora
Moleküler Tıp Doktora

Dersin Amacı

Bilimsel makale yazma becerisi kazandırmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Makale türlerini tarif edebilme
2   Araştırma makalesi bölümlerini sıralayabilme
3   Araştırma makalesi bölümlerini analiz edebilme
4   Araştırma verilerini makale haline getirebilme
5   Farklı makale yazım biçimlerini değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilimsel yayın türlerinin değerlendirilmesi Dergi seçerken dikkat edilmesi gereken noktalar Makale inceleme: Bilimsel makalenin bölümleri Giriş Bölümü Yöntem Bölümü Görsel materyalin hazırlanması (şekil, tablo, grafik) Tartışma ve kaynaklar bölümünün yazılması Yayın etiği

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ders İçin Önerilen Kaynaklar: Ana kaynak: Essentials of Writing Biomedical Research Papers. Mimi Zeiger, Mc Graw Hill, 2000
2. Scientific Papers and Presentations. Martha Davis, Elsevier,2005
3. http://www.google.com.tr/search hl=tr&q=scientific+writing&meta

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

4123588

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 16-17

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 3 5 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 25 25
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.5